tisdag 2 oktober 2012

Lite tankar.


Att vara swingers är ett sätt som vi valt att leva under vår ena hälft av livet.

Som jag skrivit tidigare, så är vi extremt ansvarsfulla människor med företag, barn och en hel hoper av förpliktelser under vissa delar av vårt liv.

Men på grund av vår genuina kärlek, obegränsade tillit och vår njutning av sex, har vi valt att vara deltids-swingers.

Men vi blir liksom inte helt andra människor bara för att vi går in i en vecka med swingersliv. Vi har kvar vår grundläggande syn på relation, förtroende, moral och etik.

När vi då får långa meddelanden från människor som tror att vi vill träffa dem på en rastplats mitt ute i ingenmansland och knulla bakom en reklamskylt, blir det faktiskt kränkande.

Lika kränkande som när män skriver att de kan "ta hand om henne". Listan med kränkningar kan göras lång.

Så här ligger det till:

Vi vill bara träffa de människor som vi känner är att lita på. Om man då skriver i sin profil att man är gift eller sambo och sedan hör av sig till oss och föreslår en träff mellan kl. 10:00 - 11:30 på lördag medan fru och barn är på stan, så blir det äckligt.

Allt med att swinga handlar om ärlighet, förtroende, respekt och tillit. När profiler skriver till oss som speglar allt utom dessa ord, kan de inte räkna med att få ett par som välkomnar dem.

Jag är helt övertygad om att de män som skriver att de älskar sina kvinnor, men ändå söker sex på nätet har blandat ihop begreppen: kärlek - tycka om - vill inte vara ensam - bekvämt - kåt.

Jag älskar Prinsessan mer än vad som är möjligt. Jag vet att hon känner detsamma för mig.

Jag skulle aldrig i helvetet välja att gå bakom ryggen på henne även om hon av någon anledning valt att inte vara sexuellt aktiv längre. Jag kommer aldrig att göra något som jag inte kan vara ärlig mot henne med. Skulle hon bli ledsen över det jag gör, så gör jag fel. Det går inte försvara med lust och kåthet att någon blir sårad.

Stanna kvar och acceptera, gör något åt problemet eller lämna förhållandet. Det finns inga fler varianter.

Vi har båda fått erbjudanden av singlar som velat träffa oss utan att den andre är med. Det finns de som tror att anledningen att vi swingar är att vi inte är nöjda med det vi har... Då har man inte fattat något av hur swingers ser på sex med andra. Det är en krydda. Man byter inte ut huvudrätten mot att bara äta kryddan. Salt, peppar och saffran är fantastiska kryddor till en fiskrätt, men stoppa munnen full av dessa kryddor så spyr du.

Så när kryddan tror att hon eller han är huvudrätten så blir det fel. När kryddan också visar sig inte vara att lita på, så avstår man gärna kryddan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar