torsdag 25 oktober 2012

Tack

Prinsessan skriver.

Jag vill vara trevlig mot mina medmänniskor. Jag tycker det är coolare att vara snäll än dum och gillar inte konflikter.

Med det sagt, så vill jag än en gång ta upp killar på BC. Ni som har alla flingor i paketet ska inte känna er utpekade, det finns ett helt gäng med fina killar på denna sajt. Killar som av olika skäl kanske inte är vad vi söker men som verkar vara sympatiska och trevliga människor. Detta inlägg handlar inte om er. Det handlar om de andra.

Killar klagar ofta över att de sällan får svar på sina brev. Jag tycker trevliga brev förtjänar lika trevliga svar. Så när jag får korta meddelanden som "fina bilder", "vilken trevlig profil", "underbar dagbok" etc så vill jag gärna svara lika trevligt oavsett vem meddelandet kommer och även om jag inte är intresserad av vederbörande. Det är här det blir svårt.

Det känns konstigt att säga "Nej tack" till en komplimang. Lite arrogant liksom. Så jag brukar svara med ett enda ord. Tack. Inga frågor om avsändaren, inga kommentarer om deras profil, och inga önskemål om en träff. Detta sammantaget borde kunna tolkas som att intresse saknas från vår sida.

Ibland funkar det. Då får vi ett svar som liknar "tack för att ni svarade ändå" eller inget svar alls. Poletten trillade ner, och ingen blev sur. Men i uppskattningsvis 80% av fallen så kommer det istället ett brev som sist, "var i Dalarna bor ni?" Jag blir frustrerad.

Denna kille missade inte enkom innebörden av mitt "Tack", han har missat allt.

Att fråga var vi bor innan man har tagit reda på om vi är intresserade av en träff, eller alls samma saker är helt snurrigt tycker jag. Men det är vanligt.

"Var bor ni?", "Träffas nu?", "Vill slicka henne", "Vill knulla henne framför mannen" är inte vad jag eller Älsklingen vill läsa. Faktum är att jag har svårt att tro någon blir sådär jättesugen på denna typ av erbjudanden?

Jag gissar att ni killar som är verbala, sociala och intresserade av dem ni skriver till får ligga tämligen ofta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar