måndag 22 oktober 2012

Måndag morgon

Prinsessan skriver.

Imorse hade vad som kändes som det "femtielfte" meddelandet dimpt in på BC från en man som bevisligen inte har en aning om när man ska sluta skriva.

Jag tycker det är lite otäckt med människor som inte kan läsa mellan raderna. Det är några stycken på BC vars meddelanden vi inte ids svara på. De allra flesta inser att när kommunikationen blir ensidig så är också intresset svalt (obefintligt) från en part. Men alla förstår inte detta.

Om det beror på envishet eller okunskap låter jag vara osagt. Dock är det så här, om jag och Älsklingen är av åsikten att vederbörande inte är vad vi söker, så kommer vi med all sannolikhet inte ändra oss på den punkten.

Vi vill bara träffa människor som är lyhörda och respektfulla. Är man inte lyhörd nog för att förstå att man inte är vad vi söker eller respektfull nog att acceptera det, så blir vi än mindre intresserade av att ses.

De som svarar på mina meddelanden med ett enkelt "Tack" får inga fler meddelanden från mig. Inte för att jag är stött, utan för att jag helt enkelt inte är vad vederbörande söker.

Tjat är inte smickrande eller sexigt. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar