torsdag 11 oktober 2012

Usch!

Prinsessan skriver.

Usch! Jag kräktes nästan i munnen.

Det kom ett meddelande på BC, från en singelkille. Det var inte otrevligt, men det var helt ointressant då han ville träffas för att fika och "massera henne".

Blä!

Jag svarade trevligt. Tycker jag. "Nej tack, vi söker ingen massör. Tack ändå"

Han svarade "ok, men massagen var för att kunna utforska henne".

Blääääää! Extremt osexigt att bli "utforskad"! Vad i hela fridens namn betyder det? Jag ser framför mig en kvinna som det petas på, lyfts på, luktas på... Inte alls sexigt. Tvärtom! Jag blev INTE sugen alls kan jag lova!

Jag svarade kort "Tack, men jag blir helst inte "utforskad". Avstår helt enkelt".

I min naiva värld så borde detta vara nog. Här borde ingen riktig man behöva fundera en milisekund ens om huruvida det är läge att fortsätta skriva eller inte.

Då kom detta:

"men visst... jag kan komma pang på dig med om det är så du vill...
det gillar jag... du ligger redo... bara klä av sig och ta för sig av dig."

Hur j-vla äcklig får man bli? Detta kan omöjligen vara en riktig man som skriver på detta sätt till en kvinna han inte känner? Vem tror han att han är?

Här skulle jag kunnat blockera honom. Det gjorde jag inte. Jag svarade. Rakt av. Mindre artigt denna gång är jag rädd.

"Jag ska vara tydlig så du förstår:

Jag är inte intresserad av att träffa dig.
Jag är heller inte intresserad av att läsa otrevliga meddelanden av dig.
Det är inte snyggt eller klädsamt att skriva som du gör till en kvinna du inte känner.
Det visar på en enorm brist på respekt.
Vidare visar ditt sätt att skriva med ALL önskvärd tydlighet att du är exakt en sådan kille som aldrig kommer bli vår extrakille."

Sedan ringde jag Älsklingen som just var på väg in på ett affärsmöte. "Blocka den jäveln!" var Älsklingens korta men kärnfulla order. Så nu är det gjort.

Men allvarligt talat. Hur i hela fridens namn kan man tro det där sättet att skriva till en främmande kvinna ska resultera i att man får ligga?



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar