tisdag 16 oktober 2012

Samma gamla visa

Prinsessan skriver.

1, X, 2?
Kanske en skala från 1-5 där 1 betyder "Inte alls" och 5 betyder "Väldigt mycket"?

Jag talar om hur svårt (omöjligt) det tycks vara för män att själva förstå vilken typ av information jag och Älsklingen behöver för att kunna avgöra VEM som gömmer sig bakom profilen, och om den personen kan tänkas vara vad vi söker och önskar träffa.

Jag vägrar göra detta. Så enkelt blir det inte. Inte 1, X, 2 - ingen skala. Nej.

För det första existerar ingen färdig mall, för det andra så vill vi inte träffa män som inte orkar fundera ut vad de ska skriva själva.

Det är onekligen lite osexigt att behöva förklara exakt vad vi vill veta. Som om det vore något onaturligt att berätta om sig själv och ställa frågor till andra? De män som besitter någon form av social kompetens i det "vanliga" livet borde väl ha hyfsad koll på vilka samtalsämnen som brukar lämpa sig då man skapar nya kontaker? Eller?

Vi är förvisso swingers, vilket kan tyckas konstigt för somliga, men i övrigt är vi båda egna företagare och föräldrar. Det är inte konstigare att prata/skriva till oss än till andra.

Ska det behöva se ut så här?

Fråga 1: Hur många gånger har du haft rollen som extrakille tidigare?
1: 0 ggr X: färre än tre ggr 2: fler än tre ggr

Eller så här kanske?

Ringa in på följande skala hur lätt du anser dig ha med kommunikation?
1 2 3 4 5

Glöm det. Det kommer inte att hända.

Jag tycker lite synd om de män som inte orkar skriva. Jag tycker det är tråkigt att de inte vill riskera att lägga ner tid på att skriva ett mail till oss i onödan.

Jag tror det är så här. Har man inte tid att skriva till oss och berätta om sig själv så har man inte tid att träffa oss heller. Orkar man inte skriva ett mail så orkar man inte med x antal timmars sex...

Jag och Älsklingen lägger ner mycket tid och engagemang på vårt sexliv. Det är nog därför det är så himla bra? Jag tror att de allra flesta män, kvinnor och par som är nöjda med det som händer i sängkammaren faktiskt tar sig tid att prioritera sexlivet.

Personligen så tycker vi det är värt att ta tid på sig att hitta den där killen som faktiskt går att lita på och som förstår sin roll som extrakille. Vi har både chansat och kompromissat tidigare. Det blir aldrig bra. Inte alls.

Den extrakille vi träffar regelbundet och som passar oss perfekt behövde jag aldrig någonsin be om att få information av. Han gav den till mig och Älsklingen ändå. Han förstod att det inte var fråga om någon avancerad typ av information som behövde lämnas. Vi är inte SÄPO.

Det handlar helt enkelt om att visa intresse, intelligens, insikt, ödmjukhet, humor och en gnutta engagemang. Har man inte detta så är man inte rätt kille för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar