tisdag 30 juli 2013

Nya förutsättningar

Prinsessan skriver.

Om blott fyra dagar är det återigen och äntligen dags för oss att få klä på oss vackra 1700-tals kläder och åka på ett dekadent äventyr i grandios miljö!

Om jag längtar? Dagens underdrift...

Ny klänning denna gång. Inte för att jag inte kände mig vacker i den förra - men för att jag tycker det är roligt med variation. Det kan väl knappast komma som en överraskning? ;-)

Vi får se om det blir en lika internationell tillställning som förra gången? Det är som bekant samma värdpar - och förväntningarna är därmed på topp.

Denna gång har jag givit min Älskling lite lösare tyglar. Som jag berättat tidigare har jag en tendens till att "fastna" i trevliga samtal vilket min Älskling tycker är föga spännande eller sexigt. Skulle jag fastna igen, så har jag givit honom tillstånd att roa sig efter eget tycke. Inte helt utan ramar eller regler dock.

Som det känns nu så vill jag inte att han lämnar salongerna eller festplatsen och drar till något enskilt rum eller avskild plats utan att först tala med mig. Att springa runt och LETA efter sin man... Usch! Det vill jag verkligen inte göra...

Jag skulle också föredra att han upplyser mig om att han går på eget äventyr INNAN han drar iväg så jag kan ha chansen att vara med. Att inte vara "inbjuden" skulle kännas konstigt tycker jag.

Men det är nog alla "regler" jag kan komma att tänka på just nu? Det kanske tillkommer några, och om ni frågar mig om en vecka kanske det inte finns några regler alls? Ingenting är statiskt.

3 kommentarer:

  1. Låter som för situationen förnuftiga regler utan att för den sakens skull kännas som bojor. Bra tänkt! Ärligt tänkt!
    Vågar man be om klädesbilder på dig ( samt maken) från förra festen eller kommande. Känns ändå som en avancerad nivå på kläderna!

    God natt.

    enlitenfilur

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man får fråga. Dock har vi av respekt för vårt värdpar och deras hem valt att inte lägga upp bilder på oss själva från festen. Vi vill inte att någon ska känna igen miljön.

      Radera
    2. Det kan man förstå. Kanske en tråd i framtiden om klädesförberedelser etc med vad ni tycker är rimligt inför en fest och hur ni tänker kring tid och ev pengar?! Jag vill minnas att ni nuddat vid det tidigare (temafester) där alla inte går in på samma nivå.

      Ha det fint.

      enlitenfilur

      Radera