måndag 22 juli 2013

Ny erfarenhet

Prinsessan skriver.

Förra veckan skaffade vi oss ännu en erfarenhet vi saknat tidigare. Vi satte oss i bilen och åkte några timmar norrut och hamnade i Malung på Dansbandsveckan. Det var första gången vi bekantade oss med såväl musiken som byn och dansstilen. Vi var oskulder - bland en massa proffs.

När vi sitter i bilen och åker från någon swingersfest så har vi samtalsämnen för många timmars bilfärd. Vi pratar om märkliga, konstiga, sexiga, trevliga människor och udda beteenden. Lite så var det faktiskt efter en kväll på dansbanan också?

Vi har pratat, fnissat, skrattat och fascinerats över hur fantastiskt trevligt det var! Vi hade nästan inga förväntningar alls och blev chockade över hur himla bra allt var.

Vi såg nästan inga fulla människor, alla var på toppen humör och de flesta kunde föra sig både på och utanför dansgolvet. Inte så lite likt en kväll i någon hemlig källare törs jag lova! :-) Faktum är att om någon skulle fråga mig om hur en vanlig kväll på en swingersklubb är skulle jag mycket väl kunna tänka mig att svara "som en kväll på Dansbandsveckan i Malung".

Likheterna är definitivt fler än skillnaderna. På klubbar finns unga, medelålders och någon lite äldre. Samma sak i Malung. På dansgolvet i Malung dansade snygga, alldagliga och fula tillsammans och bredvid varandra. Precis som på klubbens "dansgolv", sängen.

Det är bara i undantagsfall vi stött på någon på klubb som inte förstår (eller bryr sig?) hur man för sig och beter sig tillsammans med andra människor och lika lättsamt och trevligt var det där uppe i urskogen. Inga slagsmål, inget drama, utan bara en massa glada och trevliga människor som råkar gilla att roa sig tillsammans.

Det är förstås sexet som skiljer tillställningarna åt, och vad som är socialt accepterat beteende. Det är liksom inte okej att ha sex med andra än sin partner enligt normen. Å andra sidan skulle jag inte acceptera att Älsklingen "gnussade" med en vilt främmande kvinna även om det är enligt normen i Malung. Skrattar. Det är okej att Älsklingen har sex med andra kvinnor, men just detta gnussande tyckte jag allt var lite väl "intimt" för min smak.

Men vi är alla olika, med olika gränser - vilket är tur. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar