onsdag 12 juni 2013

Varför så lättkränkt?

Prinsessan skriver.

Det är lätt att kränka människor ibland. Lite för lätt. På swingersklubbar har män rusat ut ur rum i vredesmod, hårt stampande i golvet för att markera hur sårade de blir av att bli avvisade.

På nätet bemöts alldeles för ofta trevligt nekande med klagan och ironi.

Vad är det som gör att somliga tar ett "nej" som en personlig kränkning?

Somliga tänder på stora kvinnor, någon vill ha stora bröst att krama, det finns de som gillar stora buskar mellan kvinnors ben.

En del kvinnor är tydliga med att män med utrustning som inte tangerar 23 cm ej bör göra sig besvär. Vissa kvinnor söker bara invandrade män, och några vill bara ha sexpartners inom en snäv åldersram.

När jag och Älsklingen stöter på dessa preferenser och bara kan konstatera att vi inte motsvarar vad vederbörande tänder på och hoppas finna så tar vi inte det personligt!

Står det i en killes profil att vederbörande tänder på BBW kvinnor så scannar jag bara vidare till nästa profil. Varför skulle jag skriva ett meddelande bara för att ifrågasätta någons "turn-on"? Det verkar som slöseri med tid samtidigt som det vore oförskämt.

Alla människor har rätt till sina turn-ons utan att behöva förklara, försvara eller redogöra för varför de ser ut som de gör.

Jag tänder lika lite på mörkhyade som jag tänder på håriga underliv, stora magar, långhåriga män, jättestora muskler, fjuniga nittonåringar och så vidare. Det har ingenting med åsikter eller tankar om någons värde som person, det har bara och enkom att göra med attraktion!

Därför blir jag lite less då det anses fritt fram att ifrågasätta mina och Älsklingens val.

"Varför bara singlar?"
"Varför inga från ert län?"
"Varför inga tjugoåringar?"
"Varför bara svenskar?"
"Varför inga dominanta?"

Varför ska jag förklara? Min och Älsklingens sexuella preferenser lär inte förändras om vi måste argumentera för dem? Jag har hittills inte krävt en enda förklaring av någon till varför de ratar oss. Vi passar inte alla - och alla passar inte oss.

Det är väl ingenting att bli kränkt över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar