onsdag 19 juni 2013

Några råd på vägen

Prinsessan skriver.
 
Jag tänkte ta mig friheten att ge lite råd till de singeltjejer som faktiskt existerar och letar runt på BC eller på andra nätsidor efter någon eller några att njuta av och tillsammans med.
 
Jag har funderat på hur jag själv skulle lösa mitt eget sexliv om jag vore singel nuförtiden. En av mina absolut bästa väninnor är ofrivilligt singel och extremt otillfredsställd. Att vara kåt och singel är med andra ord något vi pratar om ganska ofta. Problemet för henne och för många andra singlar oavsett kön är att få till sexet utan att för den sakens skull få en partner.
 
Efter en skilsmässa är det sista många önskar en ny relation, men efter åratal (i min väninnas fall) av sexuell torka vill hon mer än gärna träffa någon för sex. Enbart sex. Så hur gör man om man är i hennes situation?
 
Att träffa någon på krogen tar tid och en massa tålamod. Att följa med någon okänd hem, eller släppa in en ny bekantskap innanför dörren är inte riskfritt. Att träffa någon kärlekskrank skulle kunna innebära att man riskerar att krångla till det då det är sex som lockar - inte relationer.
 
Det ultimata för singeltjejer som vill ha skönt sex på ett tryggt sätt borde vara att gå på någon av alla swingersklubbar i landet. Det är ganska få singeltjejer man ser på klubbar, vilket är synd - för ett säkrare ställe kan jag faktiskt inte tänka mig. Där finns tydliga regler, en massa människor runt omkring och värdar som ser till att ingenting spårar ur eller att någon far illa.
 
Är man inte intresserad av att ha sex på klubb och inför andra så är givetvis sexkontakt sidorna på nätet vettiga. Det finns dock en del saker jag tycker man ska tänka på då man "nätdejtar" oavsett vilken sida man är medlem på.
 
Jag och Älsklingen träffades på nätet. Dock på en mer rumsren sida än BC. När vi träffades IRL första gången skedde mötet över en kopp kaffe på ett större café i staden och med en bekant väntandes utanför. Hängslen OCH livrem liksom...
 
När vi skulle träffas en längre stund och ensamma första gången så sms bombades jag av mina väninnor som krävde att få uppdateringar om hur "läget var" och om "allt fortfarande var bra". Jag uppskattar deras omtanke och förstår deras oro. De hade aldrig träffat Älsklingen och visste mycket lite om honom.
 
En annan väninna dejtade killar i en lång rad efter en uppslitande skilsmässa. Hon hade inget som helst säkerhetstänk utan tog bilen och for hem till män hon träffat på nätet och som hon inte kände och "sov över" utan att tala om för någon vart hon tog vägen.
 
Det gick bra. Tack och lov.
 
De allra flesta människor vi stöter på i våra liv är normalt funtade och har de "spärrar" vi förväntar oss. Men det finns dessvärre personer som inte respekterar andra eller har moral. Givetvis existerar alla sorters människor även på nätet. Därför tycker jag verkligen att det är viktigt att vara försiktig!
 
Vi träffade en singeltjej för några år sedan som hade lagt upp sitt mobiltelefon nummer på BC. Extremt naivt gjort! Gick man in på hitta.se och knappade in hennes nr fick man reda på var hon bodde tillsammans med sina barn. Detta är givetvis livsfarligt, men hon själv ansåg inte att hon tog onödiga risker. Vi tänker olika helt enkelt...
 
När tjejer letar efter sexpartners på BC så är de nog fria att skriva vad som helst i sin profiltext. Det råder mycket större efterfrågan på tjejer än på killar, så som tjej är det nog ganska lätt att hitta någon om man vill.
 
Jag råder er verkligen till att ta god tid på er att skriva till den/de ni tänkt träffa flera gånger. Många säger att de vill ha "snabba möten" och hatar "ändlöst mailande". Min och Älsklingens erfarenhet är dock absolut att det visar sig efter några mail om vederbörande är någon man verkligen bör träffa. Så var lite "jobbig" och skriv flera gånger. Orkar han/hon/de inte det så väljer du någon/några andra istället! Var kräsen!
 
Om du hittar någon det känns rätt med och ni ska träffas IRL, tycker jag verkligen att mötet ska ske på neutral mark och bland andra människor! Ses på ett stort köpcentrum eller i stadens galleria! Då är det lätt att avstyra det hela om Brad Pitt kopian visar sig mer likna Shreck...
 
Åk inte hem till en främmande människa oavsett hur tryggt det än känns innan du träffat honom/henne/dem! Släpp inte in okända i ditt hem det första du gör! Jag tycker inte man ska gå omkring och misstro andra människor, men man får faktiskt se till att vara lite försiktig!
 
Ett annat råd jag vill ge er tjejer är att skaffa ett kontantkort för de kontakter ni skapar på BC. Låt det vara oregistrerat så ni kan få vara inkognito tills dess ni vet att personen ni tänkt träffa är att lita på.
 
Jag förstår att man kanske inte känner sig bekväm med att berätta för någon att man ska iväg för att träffa en främmande människa för sex. Har man ingen vän man känner att man kan säga sådant till, skriv ner en lapp och lägg på köksbordet om var du tar vägen och vem du tänkt träffa. Just in case...
 
Alla dessa förhållningsregler slipper du tänkta på om du går direkt till en klubb, men jag förstår verkligen om det känns hardcore att ha sex bland andra och inför öppen ridå, så jag ska inte tjata om det mer! :-)
 
Sex ska vara kul, spännande och skönt! Sex ska även vara säkert - så ta hand om er och varandra!
 
 


9 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Härligt,att följa er blogg då ni vidgar vyerna.....Har funderat mkt på BC men jag erkänner att jag avskräcks lite av de plumpa svaren och man förutsätts att vara en sexgudinna... Inte lätt att hitta en lekkamrat som singeltjej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad roligt att du läser och uppskattar vår blogg! Vi förstår verkligen att det är svårt att hitta lekkamrater och att BC kan kännas lite läskigt! Det tog mig ett år (!) innan jag ändrade mina inställningar på BC så att singelkillar kunde skriva till mig - och det var lite nervöst!

      På BC är du helt anonym och du kan när som helst blockera någon som behandlar dig respektlöst eller är obehaglig. Mycket lättare att bli av med någon än på krogen! :-) Jag tycker du ska våga att registrera en profil - känns det inte bra så stänger du bara ner den efteråt.

      Även om det är svårt att hitta en kille som motsvarar vad vi söker - så är de allra flesta helt normalt funtade och trevliga!

      Lycka till!

      Radera
  2. Och som kille på BC tror jag alltid att de som utger sig för att vara singeltjejer är bluffprofiler som egentligen är killar som av någon outgrundlig anledning tycker att det finns någon vits i att luras.

    //Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johan,
      Vi avskyr också fejkprofiler och förstår inte vad vitsen är med att luras!

      Vad det gäller singeltjejer har vi skrivit många irriterade inlägg om dem här i bloggen. Det är alldeles för ofta par eller killar som döljer sig bakom dessa.

      Vanligast dock ve4rkar det vara med tjejer som vill tanka sitt ego med komplimanger eller bli "bortskämda".

      Lycka till att hitta den där nålen i höstacken!

      Radera
  3. Tack för de uppmuntrande orden! Ksk jag vågar mig in på BC :-) detta då jag vill utveckla mig själv och mer ha en likasinnande lekkamrat...

    Det får sommarens äventyr utvisa!

    Ha en go midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du som är anonym, var i Sverige bor du? Och vad söker du?

      //Johan

      Radera
  4. Det finns faktiskt normala, snudd på kloka killar där också, som bara råkar gilla sex.

    //Johan

    SvaraRadera