måndag 3 juni 2013

Huvudlöst?

Prinsessan skriver.

Jag har fått i uppdrag att hitta en extra extrakille av Älsklingen. Sagt och gjort, jag loggade in på BC, klickade på "Sätt in kontaktannons" och lade en hel del energi på att skriva en "par söker kille" annons. Jag försökte vara extremt tydlig med vad vi söker. Tio grundläggande krav. Det borde väl kunna vara så enkelt?

1. EJ boende i Dalarnas län
2. Yngre än mig, men inte ung nog att vara min son.
3. Vältränad och välutrustad
4. Socialt kompetent och seriös
5. Ej nybörjare på dessa lekar
6. Singel
7. Profilbild på annat än ditt ollon
8. Ej dominant till sin läggning (snarare ug)
9. Villig att följa min mans anvisningar
10. Villig att åka till oss

Jag avslutade annonsen med följande text:
"Det är trevligt att få svar från de som läst profilen och förstår att de skriver till en tjej samt anpassar språket därefter - jag gillar inte plumpa eller okänsliga brev. Men allt det där utgår jag från att en socialt kompetent och lämplig extrakille förstår..."

Jag tycker faktiskt själv att min annons balanserar på gränsen till att vara otrevlig. Men min erfarenhet säger dessvärre att om man inte vill ha hundratals ointressanta meddelanden så är det tvunget till att vara ganska snäva ramar kring vad som önskas.
På bara några minuter svämmande min inkorg nästan över av meddelanden. Alla har hittills varit helt och hållet ointressanta. Då jag inte är fyrtio än och söker yngre killar så förstår inte jag varför 45 åringar blir kränkta av att inte vara vad vi söker. Att besvara ett "nej" plus en förklaring till varför 8 år äldre inte är vad vi söker då vi är tydliga med att killen ska vara yngre än mig med ett "OK!!!!" är barnsligt.

En "man" hade dock inte begripit något av vad jag skrivit och jag blev helt ärligt heligt förbannad av hans plumpa och taktlösa brev. (Jag har bara kopierat och klistrat in, tänker inte stava rätt åt honom.)

"JAg är lite äldre än du tänkt..."
- Personligen är min uppfattning att när en 37 årig kvinna söker en yngre förmåga så är man ute och cyklar rejält då man är 67 år och definierar sig som "lite äldre än du tänkt"

"gift så jag är väldigt diskret"
- Han förstod inte innebörden av ordet "singel"?

"min fru är härlig i alla avseednen men inte kåt...tyvärr. så jag får Dra av mej själv varje morgon
 ensam"
- Han förstod heller inte de sista raderna om att jag inte gillar plumpa eller okänsliga brev. Eller vad social kompetens innebär heller för den delen...

"Men jag har en gammalt X som jag åker till ca. var 3 mån och då kliver vi knapp ur sängen utan går i morgonrockar fråmn To kväll till sönd fm innan jag åker .Hon är otrolig får ca 50orgasmer per dag +allt annat .. ."
- Där kräktes jag nästan i munnen och skrev ett ilsket svar till honom.

Vad är det som får "män" att bete sig på detta vis? Jag och Älsklingen försöker att alltid bemöta människor med respekt. Även på BC, fast vi är anonyma bakom vårt alias. Det är sorgligt att somliga ser anonymiteten som en möjlighet att strunta i all normal hyfs och vedertagna sociala koder för att bete sig hur som helst!

Jag ger denna annons ett dygn, sedan raderar jag den och försöker leta upp en extrakille själv istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar