fredag 14 juni 2013

Gentlemän

Prinsessan skriver
 
 
Jag älskar gentlemän. Gentlemän har hyfs, god ton, de kan föra sig och läsa mellan raderna. De respekterar sin omgivning och beter sig rekorderligt. Älsklingen är en sann gentleman.
 
Ibland ser jag äldre män spatsera fram efter gatan och liksom närmast omärkligt höja sin hatt när de möter någon de ser och känner igen. Sådant gillar jag!
 
Jag tycker om att prata med män och kvinnor. Jag gillar att konversera. Jag gillar takt och ton. Jag älskar att Älsklingen alltid håller upp dörrar åt mig, han är den som bär matkassarna. Han bär tre eller fyra medans jag bär handväskan. Det är manligt. På en äkta gentlemans vis.
 
Idag fick jag ett meddelande som var allt annat än smakfullt, eller ens respektfullt på BC. Det kom från en profil som kallade sig själv både romantisk och trevlig. Personligen tror jag han har lika lite insikt om de ordens betydelse som bråkstakarna som skrämmer slag på folk i förorterna har koll på vad ordet respekt innebär trots att det är just det de anser sig förtjäna.
 
"din slanka kropp får min hårda stora kuk att bli knullsugen=)"
 
Detta meddelande är ingen komplimang! Inte för mig, och troligen inte för många andra tjejer heller. Jag blev lite arg och svarade därefter.
 
"Ditt ofräscha och plumpa meddelande får mig att bli kräknödig"
 
Det kanske inte var ett jättetrevligt svar, men jag tyckte inte hans meddelande förtjänade något annat än detta. Efter en stund kom hans svar - vilket förmodligen säger allt om vilken sorts människa han är. Inte en obotlig romantiker eller trevlig kille. Inte på långa vägar.
 
"kräkas får du göra under tiden jag knullar din kåta slyn fitta hårt bakifrån som du förtjänar mmmmmmmmmmmmmmmmm"
 
Minns ni mitt inlägg häromdagen om hur olika folk hanterar ett "nej tack"? Nu tackade jag i och för sig inte bara nej, jag var lite irriterad och äcklad av sättet han skrev sitt första medelande på, vilket märktes. Men ändå. Det måste väl finnas gränser för hur man beter sig gentemot andra även om kommunikationen sker inkognito? Denna man är jag innerligt glad för att jag och Älsklingen aldrig kommer träffa på. Han är galaxer från de gentlemän vi träffade på i helgen.
 
Vad min alldeles egna gentleman gjorde när han såg mailet jag fått? Som en äkta gentleman konfronterade han vederbörande och försvarade sin kvinna. Som en gentleman bör. Som min Älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar