tisdag 30 oktober 2012

Jag är svartsjuk

Han skriver.

Satt och funderade på detta med att vara swingers.

De flesta (de är inte så många) av våra vänner som vet att vi är swingers, ställer samma fråga:

"Men hur klarar ni av att inte bli svartsjuka?"

Sanningen är nog att vi båda är svartsjuka i grunden. Dock skapas ingen svartsjuka när vi swingar, eftersom det är så uppenbart att vi bara har ögonen för varandra.

Jag tror att jag skulle bli tokigt svartsjuk om jag kände att Prinsessan började gosa och kela med en extrakille, eller kom på att hon hade träffat en extrakille bakom min rygg.

Det hade inte passat sig liksom. Det hade varit lika sjukt som om jag kom på henne att åka på en romantisk weekend tillsammans med sin dildo. Jag hade trott att hon blivit galen...

Jag tror att de som vill pröva att bjuda med en eller flera extra i sängen måste först skapa den totala öppenheten och ärligheten mellan varandra. Det får inte finnas en enda millimeter av otrygghet vad det gäller kärleken till varandra.

Man skall nog känna varandra så väl att den andre skall kunna förgöra en känslomässigt med ett svek. Då är man helt trygg i en relation.

Därefter tror jag att man måste ta små pyttesteg framåt i början.

Första gångerna kan det vara bra att gå på klubb och bara ha sex i samma rum som andra.

Redan efter detta bör man vara vaksam på hur den andre reagera. Kommer ihåg ett par på Wandas i Göteborg som blev värsta ovänner för att kvinnan ville titta på när Prinsessan och hennes älskarinna hade sex i ett rum. Så det är inte riskfritt att "bara" titta.

Nästa steg kan vara lite händer som rör andra på klubb. Händer och munnar kan vara nästa steg och om man vill så kan partnerbyte vara ytterligare ett steg.

Det viktiga är dock att man vet att det är okej att stanna när man är nöjd. Det finns de på klubbar som aldrig gör annat än att ha sex i samma rum som andra. Det finns också de som gillar ormgropar och knullar urskiljningslöst. Hela spektrat med andra ord.

Så det absolut bästa sättet att inte bli svartsjuk som swingers är att:

  1. Var ärlig mot din partner.
  2. Fokusera alltid på din partner
  3. Sätt alltid gemensamma ramar och regler innan.
  4. Var lyhörd och håll dig till överenskommelserna.
  5. Skynda långsamt
  6. Stoppa precis innan du är nöjd
  7. Prata om vad som hände och vad ni gillade/inte gillade.
  8. Se till att äventyren ger båda njutning.

Om ni följer dessa råd så lär ni kunna ha sex på flera utan att känna svartsjuka.

Have fun...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar