onsdag 24 oktober 2012

Hur det började

Prinsessan skriver.

Vi har fått en del frågor på bloggen och på BC om hur man lämpligen går till väga om man känner sig nyfiken på att ta en tugga av swingerslivet.

Vad ska man tänka på? Är det normalt att vara lite orolig?

Jag och Älsklingen tänkte försöka ge våra synpunkter på hur man kan välja att göra. De är dock våra tankar, de kanske inte passar alla. Ni får anpassa våra synpunkter och erfarenheter så de passar er.

Det var jag som var den som öppnade upp och berättade om mina swingersfantasier för Älsklingen. Han hade inte tänkt tanken om swingerklubbar innan vi träffades, och blev nog lite förvånad över att hans nyfunna prinsessa var så pass nyfiken.

Så vad gjorde vi?

Först diskuterade vi givetvis om vad jag ville göra på en swingersklubb och om Älsklingen var öppen för att ge swingersklubben en chans. Mina fantasier då handlade mest om att för det första ha sex i samma rum som andra, men jag öppnade också dörren för tjejsex som jag aldrig tidigare fått chansen att prova, men var mycket intresserad av.

Jag vet inte hur många timmar vi diskuterade förväntingar, rädslor, regler, tabun, situationer som skulle kunna uppkomma. Inget fick gå fel. Vi skulle aldrig riskera vår relation för "lite sex" om ni förstår vad jag menar?

Det är ingen bra plan att hålla inne med tankar och känslor för sin partner om man vill få till en sexig och bra upplevelse för alla inblandade. Kan man inte vara ärlig - så är vår bestämda uppfattning att man absolut INTE ska börja swinga. Swingande kräver full tillit och total ärlighet. Har man inte det, måste man ordna det först. Man ska liksom inte ge sig ut på värdsomsegling med en trasig båt...

När vi hade enats om att vi bara skulle ha sex med varandra första gången, oavsett vad som hände och hur vi var överens om hur vi skulle hantera eventuell osäkerhet och tvivel så kändes det hela som en sexig och spännande idé för oss båda.

Vi letade på nätet efter information om olika klubbar och vi läste deras regler tips för att vara så väl förberedda som möjligt när det väl var dags.

En kväll i oktober, ungefär sex månader efter att vi börjat prata om att gå på klubb satt vi i bilen på väg till Amante som ligger lite utanför Göteborg. Det var en fredagkväll, temat för kvällen var "Mix" vilket innebär att det var både par och singlar på plats. I teorin. I praktiken såg det lite annorlunda ut.

Mer om det senare.

2 kommentarer:

  1. Jag fastnar sällan länge tid på bloggar, men hos er gick det tydligen alldeles ypperligt att grotta ned sig. Har nu läst igenom hela (ja, ibland har man svårt att liksom sluta) eran blogg och jag måste säga att ni har presterat fantastiskt många, tänkvärda, roliga, kloka och framförallt härligt pirriga inlägg.
    Ser verkligen fram emot att fortsätta följa eran blogg och tack för att ni valt att dela med er bitar av era härliga stunder.

    Puh, nu är det dock skönt att jag läst allt som går, så nu kanske jag kan komma mig för att göra något "vettigt" idag också. ;)

    Som sagt, härligt skrivet och ha det gott så länge!

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden om vår blogg! Varmt välkommen!

    SvaraRadera