onsdag 26 juni 2013

Jag är blockerad!

Prinsessan skriver.

Som Älsklingen skrev igår så har vår extrakille gått och skaffat flickvän! Så nu har sökandet på en ersättare som håller måttet börjat.

Det är för tidigt att säga hur sökandet går - det återkommer vi till. En besynnerlig sak inträffade dock strax efter 01.00 och som jag inte kan sluta fnissa till. Som så ofta handlar det om ett märkligt meddelande på BC. Denna gång var det dock särdeles oförskämt - men också skrattretande.

"Stil och finess! Det ni håller på med är väl inte stil och finess...........
Skärpning!"
 
Jag hajade till då det stod "blockerad" med fet stil över avsändaren. Först började jag fundera på hur någon jag blockerat kunde ha skickat ett meddelande, men jag upptäckte snart att avsändaren hade blockerat mig. Gissningsvis omgående efter att han skickat detta meddelande. Han var tydligen inte karl nog att ta ett svar från mig?
 
Älsklingen och jag blev lite nyfikna på vad detta handlade om så vi kikade in på denna 50 årings profil. Den visade sig tillhöra en man i Stockholm som lever i en relation. Det framgår tydligt av hans profil att han anser sig vara lite förmer än andra både vid val av "nick" och profiltext.
 
Jag och Älsklingen dömer ingen, men tycker det är lite lustigt att en man som valt att vara otrogen anser att vi som söker njutning och äventyr tillsammans saknar "stil och finess". Personligen tycker jag att det visar på avsaknad av just det då man slänger iväg oförskämdheter och sedan blockerar mottagaren.
 
Älsklingen skrev ett svar till mannen från vår andra profil, där han påtalade just detta. Svaret lät inte vänta på sig och då blev det hela ännu roligare.

"Jag pratar inte med idioter och slynor!"

Jo, han hade givetvis blockerat även Älsklingen och "vivilleka". Och, ja, klart jag skrattar. Jag älskar att bli kallad slyna. Av Älsklingen i och för sig... Men. Seriöst. Visst är det roligt att en man som själv försöker hitta någon för kinky sex (det var inte "vaniljsex" han sökte) dömer andra för samma sak?

Är det något som år av ett spännande sexliv lärt mig och Älsklingen så är det definitivt att inte döma andra för deras böjelser eller specifika "turn-ons". Någon vill vara slav, en annan vill bli sprutad i ansiktet av en större grupp män, någon man vill bära nylon, någon vill bli förnedrad...

Ska jag försöka mig på att analysera denne barnsliga mans beteende och blockerande så tror jag sanningen är att karln provoceras av att andra har ett fungerande och öppet sex och kärleksliv. Jag och Älsklingen skrattar åt honom, och att skriver "skärpning!" till oss. Fast egentligen är det hela mest tragiskt. För honom och för hans fru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar