lördag 22 september 2012

Filosoferar en aning

Prinsessan skriver.

Godmorgon. Jag har bloggat dåligt de senaste dagarna. Så blir det ibland. Upp och ner. Ner och upp.

Jag har funderat på dessa män som älsklingen skrev om i förra inlägget. De män som vänstra med oss. Vi har inga moraliska aspekter på er som vänstar, men vi väljer nog att träffa er som inte gör det.

Tycker Älsklingen förklarar det ganska bra. Vi måste kunna känna oss trygga med de extra killar och män vi träffar. Ärlighet är en bra grund för trygghet.

Mardrömmen vore att styra upp en träff med en vänstrande man och inse att mannen ifråga inte bara är i en relation, utan i en relation med ens väninna. Fy farao!

Vi bor på en mindre ort, en alldeles för liten ort ibland, och vi har valt bort (mest jag) lokala förmågor. Jag vill ha en behaglig distans till de män och killar vi träffar. Jag vill inte springa på dem på ICA, SF eller hemska tanke på föräldramötet. Det vill inte Älsklingen heller.

Jag hoppas att ni som inte är lyckliga och tillfreds med era relationer orkar med att ta tag i dem på ett eller annat sätt. Livet är för kort för att sullas bort. Vi har (vad vi vet) bara en chans att leva vårt liv på ett givande och stimulerande vis. Nu. Idag.

Jag lämande en dålig relation för att jag inte ville riskera att sitta efter et antal år och fundera på vad jag gjort av mitt liv. Det liv jag lever idag kommer jag aldrig ångra.

Ha en bra dag nu!



2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du och din Älskling beskriver detta med otrohet mycket bra. Hur det i grunden är viktigt med äkta kärlek och respekt till varandra. Att ni har det mot varandra genomlyser i era inlägg på bloggen, en blogg jag precis har upptäckt och med nöje kommer att följa. Det är sällan jag läser så tänkvärda, intressanta och välformulerade inlägg. Jag lägger till "sexiga" också ;)
    Ser fram emot att läsa hur ni hade det på EWS då själva temat självklart triggar igång fantasin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Vi kommer att berätta allt dumt vi gör på EWS

      Radera