fredag 14 september 2012

Retreat

Prinsessan skriver.

Det står en ensligt belägen stuga och väntar på oss. En liten stuga en lång bit hemifrån. Det är dags för en liten flykt undan verkligheten och måsten. En retreat för oss båda. Underbart.

Det bor en liten pyroman i mig. Den lilla varelsen kommer lägga ner en hel del energi på att skapa den perfekta brasan. Lite papper i luftiga bollar, lite småstickor och några vedklabbar - sedan ska vi skapa romantik framför elden tillsammans. Underbart är bara förnamnet.

Jag älskar att tala med min Älskling. Han är den klokaste man jag någonsin mött, och han är extremt rolig och får mig att skratta som ingen annan. Han är min bättre hälft. Vi ska dricka vin, fnissa och spekulera. Vi ska diskutera högt och lågt och höra vindarna mot husknuten. Vi ska kura i mörket. Han och jag.

Vi åker som regel till städer när vi flyr fälet. Detta blir en ny erfarenhet. Jag längtar verkligen. Sexet känns sekundärt i detta fall. Primärt är det han och jag. Vi två. Jag har gärna sex ändå, missförstå mig inte. Jag älskar att vara nära min man och Älskling. Men det ska bli skönt att "bara vara" ett litet tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar