onsdag 26 september 2012

Orginalet tack

Prinsessan skriver.

Favoritklubben skriver på sin hemsida att de söker en Cermonimästare till EWS festen om två veckor. Vidare vill klubbledningen att de som är intresserade av att ta denna roll berättar om hur de önskar göra cermonin.

Detta gör mig skeptisk. Visst kan man höra sig för hur andra önskar se invigningscermonin. Men jag tycker att det lite att "gå över ån efter vatten". Facit finns redan. Enligt mig finns inte utrymme för någons egna tolkningar. Jag tror de allra flesta som sett filmen förväntar sig en cermoni som närapå är en kopia av den som en aningslös Tom Cruise stegar in i?

Jag vill se kvinnor täckta av svarta kåpor på knä i en cirkel. Jag vill höra suggestiv musik. Jag vill ha en cermonimästare med röd kåpa och rökelse. Jag vill ha det på samma vis som Stanley Kubrick.

Snälla, det kan jag väl få?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar