torsdag 23 januari 2014

Spegel spegel på väggen där...

Prinsessan skriver.

Till er män, tycker ni att ni får ligga för lite med er hustru, sambo eller flickvän? Har hon inte lust eller ork? Har hon ofta huvudvärk?

Här är några tips på vägen - känn er fria att välja...

  • Städa hemmet innan hon kommer hem från jobbet
  • Tvätta all tvätt och sortera in i garderober och lådor
  • Laga hennes favoriträtt
  • Ge henne massage
  • Ge henne fjärrkontrollen och ett glas vin, sätt dig sedan och gör läxorna eller lek med barnen i ett annat rum.
  • När minstingen vaknar vid 05.30 ta ut barnet på en promenad, gå till ett bageri och köp hem frukostbröd. Fixa sedan frukost.
  • Ge henne en "ledig" dag från alla måsten - och skicka iväg henne på spa med bästa väninnan
  • Smek hennes kind och säg att hon är underbar, visa henne ömhet utan att för den sakens skull pocka på sex.
  • Titta på dig själv i spegeln och fundera på hur attraktiv du är. Egentligen. Inget illa ment, men många kvinnor och män tenderar att ta varandra för givet ibland. Konsekvenserna av detta kan bli att attraktionen försvinner i samma takt som kilon ökar och hygienen avtar.
Jag kan givetvis inte veta något om hur era relationer ser ut - eller garantera att detta fungerar. Men om jag ser till mina tidigare relationer eller mina vänners nuvarande så vill jag nog påstå att dessa tips och knep skulle fungera ganska bra.

Om kvinnor har lika stora problem med för lite sex i relationen som män? Jag tror inte det. Jag har kanske fördomar och noll koll? Givetvis finns det undantag från alla regler, men i detta tror jag nog oftast det är män som önskar mer sex medans kvinnor önskar mer uppmärksamhet och uppskattning. Jag tror många kvinnor skulle vilja ha närhet utan att känna att de gör sina män besvikna då de inte vill ha sex just där och då. Hur man får sin man att vilja ha sex? Där får nog ni män svara. Kanske Älsklingen har några råd att ge? Kan man bara följa tipsen ovan?

Jag är övertygad om att alldeles för många män och kvinnor slutat bry sig om hur de ser ut. Visst handlar kärlek om mer än yta, men av respekt för sin partner tycker både jag och Älsklingen att det är både arrogant och nonchalant att förvänta sig att ens partner ska vara attraherad av en "oavsett vad". Se dig i spegelen med ärliga ögon. Stötta din partner att komma i form. Lyssna på din älskling som menar att du tappat en del attraktion. Att han/hon ens vågar ta den svåra diskussionen med dig är kanske det största kärleksbeviset du kan få? Han/hon vill rädda er relation - inte kränka dig. Var glad för det!

Jag har hört att en man (nu generaliserar jag igen) gärna "fixar" ett relationsproblem med sex samtidigt som en kvinna behöver fixa problemen innan de vill ha sex. Att kvinnor ofta behöver känna kärlek för att kunna ha sex, medans män behöver sex för att kunna känna kärlek. Detta gäller givetvis inte oss som swingar. Vi har sex "bara på skoj" ibland. LOL.

Jag har världens finaste Älskling. I går kväll visade han mig på det vackraste vis hur mycket han älskar vår familj. "You´re gonna get laid" viskade jag i hans öra... Några timmar senare kom vi båda i extremt sköna orgasmer innan vi somnade tätt ihop.

2 kommentarer:

  1. Jag har lite press i mitt förhållande. Jag har varit tillsammans med min sambo i strax över 2,5 år och han är en sådan som vill och kan ha sex jämt. Jag va sådan, men inte längre. Ibland vill jag bara ligga och mysa, pussas, kramas, prata. Inte jämt ha sex. Och jag känner mig så extremt dum och elak när jag säger att jag inte har lust eller inte vill. Han säger att det är ok, men man märker i undertonen att det inte jämt är det. Jag kan ju inte direkt tvinga fram sexlusten, och när jag vet att han tycker att han får för lite så känner jag ännu mer press, och då vill jag ännu mindre. Har ni några tips på hur jag kan öka min sexlust? Jag gillar att ha sex med min sambo, men ibland vill jag bara inte. tack på förhand

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för din fråga, jag ska försöka besvara den så seriöst och bra som jag kan. Din fråga leder mig till ännu fler frågor.

    Hur ofta vill du ha sex? Är dina och din sambos behov extremt olika?" Vad betyder "jämt"? Menar du att han vill ha sex varje dag/flera ggr om dagen förstår jag att era behov skiljer sig markant åt och att du har svårt att känna lust så ofta. Vill han ha sex några gånger i veckan är han nog som de flesta andra.

    Att få höra ordet "nej" är inte kul för någon. Det är inte kul för dig som känner dig skyldig. Det är inte kul för honom som känner sig ratad. Att känna press och samtidigt känna sig kåt är svårt. Du sitter lite i en rävsax. Jag funderar på hur ofta säger du nej eller avvisar honom?

    Som jag tolkar det är du egentligen nöjd med den mängd sex ni har. Jag tolkar det som du vill öka din sexlust för din sambos skull, och tycker det är ett klokt val.

    Jag skulle vilja ge dig ett par olika råd. Det första är att identifiera vad som gör att du känner mindre lust. Är du trött, är du stressad, är du orolig för något? Har du för många järn i elden och saknar tid till sex? Hittar du orsaken kan du lösa problemet. Har du tidstjuvar - försök att prioritera bort dem.

    Om vi utgår från att du vill ha sex fler gånger/vecka än du har idag och att du idag har sex 1 gång per vecka så skulle jag föreslå att ni schemalägger tid för sex ytterligare en gång/vecka. Bestäm att ni har sex exempelvis tisdagar. Varje vecka tisdag kväll.

    Anledningen att du får ett sådant fyrkantigt och "hand-on" råd är att min erfarenhet är att man får tillbaka lusten OM man har sex. Har man inte sex, blir man mer eller mindre asexuell efter en tid. Jag har levt utan sex i en tidigare relation och till sist tänkte jag inte ens på sex. Jag saknade det inte ens. Sex fanns liksom inte - och det är inget kul.

    Har ni sex varannan vecka - gör ett schema med sex varje vecka. Har ni sex 2 ggr/vecka - gör ett schema med sex 3 ggr/vecka. Ni avgör tillsammans hur ni vill börja för att komma igång. Håll fast vid schemat. Har du mens - ge honom en skön upplevelse.
    Jag tror inte du är asexuell eller saknar lust. Du har hittat en swingersblogg... ;-)

    Detta svar är skrivet ur ett kvinnligt perspektiv. Jag tror Älsklingen kommer svara han också. Det är mycket möjligt att det blir ett inlägg i ämnet också.

    Stort och varmt lycka till från Prinsessan



    SvaraRadera