onsdag 22 januari 2014

Dagens ungdom...

Prinsessan skriver.

De gamla egyptierna oroade sig för "dagens ungdom". Det har man kunnat läsa i gamla hieroglyfer. (Har jag hört) Varken jag eller Älsklingen är purunga idag, och kanske borde vi sälla oss till skaran av oroade medelålders människor som fasar för den dag då "ungdomarna" ska vara samhällets stöttestenar.

Men det gör vi inte. Inte på långa vägar. Vi tycker nog tvärtom. Fy farao vilka fina "ungdomar" vi har omkring oss! Ofta är de väluppfostrade, omtänksamma och verbala.

De singelkillar vi träffat och känt oss mest avslappnade och trygga med är hör och häpna de som är lite yngre. De som tagit sig friheter, "glömt" regler eller betett sig konstigt i största allmänhet har varit de jämnåriga/något äldre.

De som gasar in i rondeller för att ha en ursäkt för att tuta ilsket och knyta näven hotfullt mot andra trafikanter är inte 20 plus. Det är inte farbrorn i plogbilen som kör åt sidan och stannar motorerna när vi kommer gående - det är den unga killen som gör det. Farbrorn är han som öppnar dörren på plogbilen och skäller på mig för att jag sopar av bilens rutor på min p-plats istället för att backa ut och sopa av den mitt framför garagelängan.

Det är den unga killen som är ödmjuk och ärlig nog att säga "nja, jag vet inte, jag tror vi gillar lite olika saker och jag passar nog inte riktigt er" medans den medelålders killen ljuger om såväl ålder som civilstånd för oss (annars får han inga svar).

När vi träffar par eller kvinnor så gillar jag däremot människor som är några år äldre än mig själv. Jag gillar starka, trygga, storbystade och vackra kvinnor. Hennes man brukar vara i hennes ålder eller några år äldre. När det kommer till singelkillar så väljer jag och Älsklingen helst de som är lite yngre. Eller mycket yngre. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar