onsdag 8 januari 2014

Cap

Prinsessan skriver.

Vi är oskulder jag och Älsklingen. Vi har inte varit i "Cap". Ett dekadent paradis för de oblyga som vi hört talas om under flera år - men aldrig riktigt på allvar övervägt att besöka. Borde vi tänka om?

Historierna om Cap är många. Historierna är hisnande, fascinerande, roliga och pockar lite på mina fantasier. Skulle jag och Älsklingen kunna trivas där?

En subjektiv bedömning vi hört är att omkring 10% av besökarna i Cap är swingers. 90% är "bara" naturister eller exhibitionister. Vi har ingen aning och har nog inte riktigt fattat vad Cap är. Egentligen. Vi är ute på mycket "tunn is" då vi gissar och antar. Vi vet egentligen ingenting.

Är det en stad med ett inhägnat område en "by i byn" likt Visby med sin ringmur? Jag förstår inte riktigt. Vad jag förstår är att det är varmt och att det ligger vid havet. De flesta bär inget eller är utspökade.  Ler lite här i min ensamhet faktiskt.

Jag antar att om jag och Älsklingen skulle gå ut på en restaurang i Cap klädda som vi brukar vara klädda så skulle vi anses vara dem som är konstiga och annorlunda. Det är lite kul med omvända perspektiv på det man tror man vet, eller hur?

Stranden i Cap är vad jag förstått (eller missförstått) indelad i olika sektioner beroende på vilka böjelser man har. Ingen får dock ha sex på stranden, det är det vakter som försöker ha koll på. Lycka till säger jag...

Det märkligaste med Cap för mig och Älsklingen är att somliga tar med sina barn dit. Jag tycker inte att naket är fel på något vis, men tycker ändå det måste finnas bättre resmål för hela familjen än det där man hamnar bredvid en helt galonklädd man med gag-ball till middagen. Tycker inte ni?

OM vi tar oss till Cap, så gör vi det en av de veckor vi är barnfria. Det kan jag garantera. OM vi tar oss till Cap så blir det INTE en två veckors semester - det har vi förstått är en dum idé.

Men vi är inte naturister. Jag skulle inte känna mig bekväm med att gå omkring naken eller bra nära ute bland folk. Jag tror inte det. Eller? :-)

Jag vill åka till Cap för att se hur hårt vakterna får jobba på för att inte folk ska ha sex på stranden inför öppen ridå. Jag vill åka till Cap för att se någon av dessa svarta män med gigantiska kukar bli avsugna av en strid ström pensionärsdamer. (Som slåss för att få komma till) Jag vill åka till Cap för att känna av hur skönt det måste vara då det saknas fördomar och alla är nyfikna.

Jag vill åka till Cap för att rotera i en solstol, känna svettdroppar rinna ner mellan mina lår och bröst samt känna Älsklingens tunga mot min hud när han slickar upp mina salta droppar.

Om några av våra läsare vill upplysa om vad vi behöver veta om Cap så tar vi gärna emot tips!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ni måste absolut tänka om angående Cap d'Agde - det är ett fantastiskt ställe. Naturistbyn, som det kallas, är ett avgränsat område i kanten av själva Agde, där man går som man vill hela dagarna och kvällarna, och där allt finns för dagliga behov, affärer etc. Susanne och jag har varit där fyra gånger under de tre senaste åren, och kommer säkert att åka dit varje år. Älskar det! Bäst är i början av juni tycker vi. Det är lagom varmt, lagom mycket folk och billigare att bo. Vi har bott mest på Jardin d'Eden som vi tycker är klart bäst, och en gång på Jardin du Babylon. Båda är enbart för vuxna par, och man kan göra precis vad man vill där. Det finns en stor pool i mitten av området. Alla är nakna och när man ligger och solar på solbritsarna intill så kan man älska precis när andan faller på. Längre fram på e.m. eller kvällen swingar många där eller i bubbelpoolen alldeles intill. (Vi byter dock inte partners, men älskar att ha sex bland andra). Eden ligger nära havet, och går man åt vänster längs stranden en bit så kommer man till ett trevligt lunchmatställe vid stranden. Bortom det är stranden lite mer "tättbedfolkad". Här är enbart vuxna, och här händer allt. Det finns absolut inga vakter som kollar någonting - det hör nog till en svunnen tid. Jag skulle tro att alla har sex här under dagen; en del bara med lite smekningar, många älskar helt öppet och ibland görs saker i grupp. På kvällen klär framför allt damerna upp sig i sexiga dräkter (männen är rätt vardagligt klädda - lite fantasilöst tycker jag) av alla möjliga slag, och man kan gå runt och titta i affärer och äta på restauranger. Flera klubbar finns, men vi har mest "sysslat" på annat håll. Det är aldrig några barn i närheten under kvällarna. Vi har f.ö. aldrig upplevt något problem med det när vi har varit där. På dagen kan det vara en del barnfamiljer på den närmaste stranden, men inget som stör faktiskt. Kanske beroende på tiden vi åker dit. Vi planerar nog att åka dit igen vecka 24 nästa år. Ett underbart ställe! Pröva det!
    Hälsningar Björn
    PS Vi är medlemmar i AoE i Norrköping. Brukar skriva som Parisex i gästboken. DS

    SvaraRadera