måndag 16 september 2013

Vi pratar om allt, men mest om sex

Prinsessan skriver.

Vi har åkt en hel del bil de senaste dagarna, jag och min Älskling. När vi åker bil så är båda vakna. Det är extremt trist att köra runt någon som sover - och tvingas vara ensam vaken och trött. Så när båda är vakna och sitter i bilen så pratar vi en hel del.

Samtalsämnen lider vi ingen brist på. Vi pratar om allt. Vi är lyckliga nog att faktiskt ha en partner som både förstår och intresserar sig för den andres jobb. När Älsklingen kommer hem från en lång dags möten så kan han faktiskt prata med mig om vad som skett. Jag förstår inte allt. Men jag förstår väldigt mycket, och kan reflektera, komma med invändningar och backa upp. Han gör givetvis samma sak för mig.

Vi har gemensamma vänner som vi pratar om i de fall något särskilt hänt i deras liv. Otrogna män, störda expartners, nya jobb, renoveringar, barn och de utmaningar han/hon står inför.

Vi har barn i vår familj, självklart pratar vi mycket om vad som sker i deras liv och hur de utvecklas. Vad de behöver rent praktiskt, och emotionellt.

Vi har gemensamma mål. Vi ska hitta rätt tillfälle för att gifta oss. Vi ska bestämma var och vilka vi ska bjuda. Om vi nu vill ha fler närvarande än våra barn?

Vi intresserar oss för samma saker i Sverige och världen. Vad betyder Obamas besök för Sverige? Vad händer egentligen med Centerpartiet? Ska man vänta in ett koncensus beslut och obesevatörernas rapporter i FN angående ett militärt angripande i Syrien eller ska vi vara glada att USA och Obama tar "tjuren vid hornen"? När kommer Carl-Philip och söta Sofia tillkännage sin förlovning? Kommer Lundsberg kunna fortsätta sin undervisning? Var det rätt eller fel beslut att bestämma att Stockholms Slott ska målas rosa?

Vi kan diskutera högt och lågt. Alltid med passion och genuint intresse för vår omvärld. Vi har båda varit gifta med personer vi inte kunnat prata om något med. Där ointresset för såväl oss som personer som samtiden varit närmast total. Och så pratar vi förstås mycket om sex. Vad vill vi göra? Vad har varit roligast hittills? Vill vi träffa x igen? Hur tänkte den killen som ville flytta in under vår trapp? Hittade han vad han sökte?

På frågan jag fick igår, vad vill jag hitta på för sexigt nästa gång? Så svarade jag att jag vill hitta ett skönt, sexigt, seriöst, socialt och trevligt par. Rätt par kan man göra väldigt mycket sexiga saker med. Ler stort.

Att hitta par är extremt svårt. Om man är petig. Om man vill hitta ett par som är synkat med oss. Om man förväntar sig ärlighet. Om man tycker att det är viktigt att kunna prata med vederbörande. Om man inte tänder på rödhåriga män, feta personer, korta män, dem som just fyllt 20, de som är lika gamla som våra föräldrar, de som är piercade, de som är stressade...

Det par som lämnade vårt hotell INNAN Älsklingen fått orgasm - då de själva var klara får nog betraktas som "bottenskrapet"? Det vanligaste problemet är tveklöst alla hundratals par som antingen är fejkprofiler skapade av mannen som gärna vill att vi ska överraska hans intet ont anande hustru vid lämpligt tillfälle (hennes födelsedag) eller de som helt enkelt blir plötsligt ointresserade av ALLT så fort vi föreslår ett datum. Hur många hus säljs det i Sverige lördagnatt? Ni skulle bara veta... ;-)

Extremt många par har vi haft kontinuerlig kontakt med under lång tid. Ibland flera år. Men varje gång som det blir tal om en reell träff så händer det alltid saker. De avbokar alltid. Säger alltid nej. Ett nej är okej! Det är när de själva aldrig kommer med ett eget alternativt förslag som vi drar öronen åt oss.

Frågar en väninna mig om vi ska gå på bio i helgen och jag inte kan, så föreslår jag bio på torsdag istället. Om jag vill gå på bio vill säga...

Vi får se hur letandet efter 3 sexiga och seriösa par går. Jag hoppas på succé. Träffen blir inte här i Dalarna, utan i huvudstaden - där utbudet av seriösa par är oceaner större. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar