måndag 16 september 2013

Mobilt sex

Prinsessan skriver.

Trodde jag läste ett dåligt skämt häromdagen. En app för att få bättre sexliv. Förlåt, men jag hånskrattade.

Jag är övertygad om att sexlivet INTE på något sätt förbättras av att man kan spela in ljudet från sexakten, få detta redovisat i en sorts diagram. Jag tror inte sexlivet blir bättre av att man  använder en timer och klockar akten,

Jag tänkte att appar och sex inte hörde ihop. Men så började jag fundera lite. Finns det appar som jag kan se som fungerande hjälpmedel till ett bättre sexliv? (Trumvirvel) JA!

Jag hittade den på RFSU´s hemsida - föga förvånande kanske? Den heter Blommor och Bin och fungerar på såväl I-phone som Android.

Jag citerar:

"Blommor & Bin är en app som hjälper dig och din partner att hitta på nya och spännande saker tillsammans när ni har sex. 

Kanske kan du föreslå något du varit sugen på länge, men ännu inte provat? Era sexuella önskningar matchas ihop på ett lustfyllt och spännande sätt. En i taget, dag för dag. Din partner får bara se de förslag som matchar dina.

Fast appen är i mitt tycke lite onödigt gammaldags. Lite "snäv" för att vara RFSU´s. För de har en liten "säkerhetsgrej" som de är tydliga med på hemsidan. Det hade jag inte förväntat mig av dem.

"Av säkerhetsskäl fungerar appen endast mellan två personer."

När jag läst lite mer om appen kan jag konstatera att den verkar spännande och jag tror den kan vara ett bra hjälpmedel för par som inte riktigt vågar kommunicera verbalt om vad de önskar. Dock verkar den inte riktigt färdig än. RFSU menar dock att det kan finnas fler funktioner i nästa uppdatering. Vidare tycks denna app fungera enbart i Sverige?

Bra saker har dock en tendens att spridas. Om appen är så bra som det sägs, så är det nog bara en tidsfråga innan man kan använda den i Norge om man känner för det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar