tisdag 23 juli 2013

Lycka!

Prinsessan skriver.

Någon har hört min önskan om fler dekadenta fester med 1700-tals tema. Underbart! Extremt kort varsel denna gång, men extremt lätt att tacka ja på stående fot. Att påstå att förra festen gav mersmak vore en underdrift att sällan skådat slag.

Samma underbara värdpar och inramning gör att det känns enormt eggande och spännande att återigen få styra bilen utmed slingrande grusvägar till deras oas.

Jag kan inte dölja min entusiasm, och varför skulle jag göra det? 1700 talet är enligt mitt sätt att se det kanske den mest erotiska av alla epoker? (Jag talar givetvis om 1700 tal i högre ståndsmiljöer) Frasande siden, korsetter, djupa dekoltage, bubblig champagne, underkjolar, tydlig etikett att följa och oemotståndliga gentlemän...

Jag drömmer mig bort...

1 kommentar: