torsdag 18 juli 2013

Annonser

Prinsessan skriver.

Satte ut en annons på BC igår. En "par söker par". Det var nog min första annons i just den kategorin, och jag visste nog inte vad jag hade att förvänta mig för nivå av gensvar.

Men jag är förvånad...

Min vana trogen har jag valt att vara tydlig med vad vi söker. IRL träffar. Vi vill hitta ett erfaret par som liknar oss i ålder, storlek, läggning osv. Vi har passerat "sex i samma rum" nivån med marginal och skulle inte ha speciellt mycket ut av ett möte med ett par som är nöjda med det. Jag har också varit tydlig med att vi inte är främmande för att åka en bit för att träffa rätt par.

Det borde väl nästan svämma över på BC med par i åldern 40-50 som passar in? Men det verkar inte så direkt. Ett par hundra har kikat på annonsen, mängder av par  har kollat vår profil. Två svar har trillat in. Bra svar dock! Men jag blir ändå lite fundersam. 99% av dem som läst annonsen och kollat vår profil vill inte träffa oss. Orsakerna kan vara många, och det är omöjligt att gissa anledningen. Vi passar bevisligen inte varandra. Nog så.

När jag sätter ut en "par söker kille" annons brukar omkring 1000 killar kolla annonsen. Av dessa svarar kanske 20 män, så svarsfrekvensen är bara marginellt bättre. Om jag har räknat rätt, så svarar i detta fall 2% av de som läst vår annons. Det tycker jag också är ganska lite.

Jag gissar att det som skrämmer i annonsen denna gång är tydligheten, dvs att vi vill träffa par som är seriöst intresserade av att träffas IRL och inte de som går ingång på ändlöst mailande. Men vad är egentligen alternativet? Att inte vara tydlig - och översköljas av meddelanden från människor som inte ens har intentionen av att ses? Det orkar jag inte med!

Jag ser mycket hellre två bra meddelanden från seriöst intresserade par än 200 som bara vill fantisera om möten.

4 kommentarer:

  1. Det är bra att vara tydlig då vet folk vad som gäller. Men som du skriver så blir nog svaren mindre.

    Jag har kollat era annonser och jag själv blir lite rädd så jag kan förstå folk som känner sig avskräckta. Det är min teori iallafall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du har rätt, och får nog glädja mig åt färre men mer intressanta svar än en uppsjö svar från profiler som av någon anledning inte är vad vi söker.

      Radera
  2. Jag tror att många som är seriösa väljer att inte svara på annonserna, eller jag kan ju bara tala för mig själv. Jag har läst era annonser flera gånger och sett vad ni skriver här i bloggen och tyvärr faller jag om inte annat på det där med erfarenheten då jag inte varit med om en trekant tidigare.

    //Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, att desto fler krav vi har på potentiella sexpartners - desto svårare blir det att hitta dem som faktiskt passar oss och vice versa.

      Vi har till exempel provat en oerfaren extrakille och hade extrem otur den gången - vilket ledde till att vi numer bara träffar dem som har varit med par tidigare.

      Radera