måndag 29 april 2013

Kärlek

Prinsessan skriver.

Jag och Älsklingen har båda kraschade äktenskap bakom oss. Vi har båda levt i relationer där egoismen varit total och intresset för den andra parten icke-existerande. Vi har levt i relationer utan sex, erotik, äventyr, passion, lust, ödmjukhet, nyfikenhet...

När ens andra hälft inte är intresserad av vem du är eller din dag har varit så är den med all sannolikhet inte intresserad av vad du fantiserar om eller tänder på sexuellt. Än mindre interesserad av att se till att dina fantasier förverkligas.

När det enda som binder ett par samman är gemensamma lån, barn, dividerande om vilken kökslucka från IKEA som passar bäst eller hur stort trädäck grannen har så är relationen döende. Jag har sett det så många gånger. Vi har vänner som begraver sig i gemensamma projekt - i ett försök att dölja att den egentliga gemenskapen dog för flera år sedan. Det är sorgligt.

Den relation jag levde i tidigare var så pass osexig att jag på riktigt trodde att jag blivit asexuell på grund av hormoner?! En dåre hade sett att felet i vår relation inte berodde på obalans i hormoner! Det som saknades var omtanke, kärlek, engagemang, intresse och tid för varandra.

Efter några år i ett äktenskap utan sådant känns det nästan overkligt att leva i en relation som den jag och Älsklingen lever i idag, där inga fantasier är för fula och inga drömmar viftas bort. Där vi försöker se varandras behov och sätter en hel del ära i att ta hand om varandra.

Det låter säkert klyschigt, men min Älskling är ALLT jag aldrig trodde jag skulle finna, och jag är oerhört tacksam över att ha funnit min bästa vän, älskare, bollplank, partner, extrapappa åt mitt barn, vän till mina vänner i en och samma vackra person!

Jag önskar att ni som känner att ni fastnat i ett renoveringsprojekt som saknar synbart slut slänger penslar, kofötter, skruvar, gipsskivor, klinkers och annat åt h-vete under kommande helgdag och fokuserar på er partner istället. När alla projekt är klara så är det mycket roligare om ni har någon att dela glädjen med! Var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar