torsdag 30 augusti 2012

Relationråd från en amatör

Prinsessan skriver.

Jag och Älsklingen har som ni trogna läsare förstått ett fantastiskt sexliv. Vi swingar inte för att vi saknar något i vår relation, vi tänder "bara" på att vara fler i sängen.

Många i vår närhet har inte tid att ha sex. Det är så galet resonemang att prioritera bort samlilvet att jag blir mörkrädd. Jag blir förskräckt av att man ser det som viktigare att bygga ut huset eller exempelvis köpa en halv ko för att tillbringa en hel helg i köket med att stycka, förpacka och frysa in än att ta hand om varandra och varandras behov.

Jag förstår att det är kul att  ha frysen full av mat, jag förstår att det är billigare att köpa en halv ko istället för 500 g nötfärs. Jag begriper det. Däremot förstår jag inte att man fyller sina vardagar med så många måsten att man däckar i soffan framför tv:n var och varannan kväll istället för  i sängen efter skönt och svettigt sex. (Jo, jag somnar i soffan ibland jag med)

Vem bryr sig om att det är dammigt, att tvätten inte är upphängd eller att diskmaskinen borde plockas ur då ens älskade vill njuta av underbart sex?

Våra vänner håller på att renovera sönder sina relationer. De kommer sitta med hem som ser ut som de är tagna ur ett inredningsreportage och undra vem fan mannen/kvinnan brevid dem är och var deras älskling tog vägen. En vacker yta över en trasig relation.

Visst är det viktigt att se till att ens familj har ett hem och mat på bordet, men det är också viktigt att jobba på att familjen mår bra och att relationen mellan de vuxna är harmonisk. Jag tror inte sexlösa relationer är harmoniska.

Jag är inte utbildad relationsterapeut, men jag tror ändå att de allra flesta relationer skulle må bättre av att städa/dammsuga/renovera/ mindre och knulla mer.

2 kommentarer: