torsdag 3 oktober 2013

Ett exempel

Prinsessan skriver.

Letandet fortsätter. Några killar som jag och Älsklingen fått kontakt med har verkat bra, och seriöst intresserade och tillgängliga nästan jämt - tills dess vi kommer med ett konkret förslag...

Då blir det lika tydligt som i nittionio fall av hundra då vi har kontakt med par att intentionen att träffas IRL saknas. Att modet för - och erfarenheten av sexiga träffar inte existerar.

Jag tänkte visa hur ett vanligt svar på min annons ser ut. Givetvis kommer det inte fler svar som är kopior ordagrant. Men andemeningen är den samma.

"Hej..
Såg er sida och blev väldigt nyfiken på er..Hoppas att ni känner detsamma!?"


Så här svarade jag:

Hej,

Nyfiken?
Jag är nog nyfiken på de flesta här på BC. Ibland "nyfiken" på ett bra sätt, ibland mer "nyfiken" på ett skeptiskt sätt...

Om du menar nyfiken/intresserad så är nog de flesta profiler här på BC lite för "tunna" för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning om människan bakom profilen är intressant för mig och min man. Det är liksom där det personliga meddelandet fyller sin funktion. Innehåller ett meddelande den information jag behöver för att avgöra om en kille/tjej eller ett par kan passa oss så blir jag jätte nyfiken OCH intresserad... Blink, blink...

Så om du är seriöst intresserad av att träffa oss så behöver du skriva några rader och berätta om dig själv, vem du är, vad du gillar, dina erfarenheter, dina förhoppningar, eventuella regler, finns det "krav", är du dominant eller ug...

Först då kan jag och min man avgöra om vi är nyfikna på ett bra sätt...

Ha en bra dag!


Vad tror ni hände sedan? Var han tillräckligt nyfiken och intresserad för att skriva ett meddelande till mig och Älsklingen. Självfallet inte.

Hade han dykt upp om vi mot alla våra principer valt att chansa på att han kunde funka? Självfallet inte.

Är man seriöst intresserad - så orkar man kommunicera. Har man insikt om sin roll som extrakille så förstår man varför kommunikation är så viktigt.

Ibland säger tystnaden mer än ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar