fredag 24 januari 2014

SYO

Prinsessan skriver.

Vi brukar säga att de swingers vi träffar har alla möjliga sorters yrken. Det står jag fast vid. Vi har träffat en mängd människor så här långt under resans gång - och hunnit prata med många i diverse mingelrum.

Vi har träffat många dagisfröknar, några it-tekniker, en sjökapten, flygvärdinnor, hårsfrisörskor, guider, tandläkare, bilmekaniker, kockar, sjuksköterskor, entreprenörer, egna företagare, säljare...

Jag skulle nog vilja påstå att förhållandevis många är "egna" i någon bemärkelse. Kanske är många swingers lite mer "open-minded" och nyfikna - egenskaper som är nödvändiga för de som driver eget?

På BC talar man sällan om vilket yrke en person har. Det står ibland i profilen i de fall yrket kan användas som ett argument för att man ska träffa just den personen. Till exempel: massör, elitidrottare och BRANDMAN. Just brandmannen använder ofta sitt yrke i sitt profilnamn så att ingen missar det. Jag gissar att just en brandman anses vara extra het, stark och manlig? En hjälte i och utanför sängen. Jag vet inte hur det är med den saken på riktigt. Jag har aldrig gjort det med en brandman.

Men det blir lite fånigt när det känns som "varenda" brandman i Dalarna och Gävleborg har en BC profil? Eller kanske snarare att män i Dalarna och Gävleborg önskade att de var brandmän? Minst en av dessa brandmän får ändå anses vara brandman på riktigt. Hans profilbild visar nämligen honom sittandes halvnaken med sin stolthet i handen i sätet på en brandbil... Inte så snyggt tycker jag, men kanske lämpligt att han är på plats om det skulle bli uttryckning?

2 kommentarer:

  1. Ja, jag håller med dig angående det här med vilka yrken de brukar ha och så faktiskt...verkligen en blandad komplott och ofta de man minst anar dessutom ;))

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det spännande - och roligt med alla spännande möten! En salig blandning av människor som är fördomsfria. Inte så konstigt att det nästan alltid blir lyckat?

    SvaraRadera