onsdag 15 januari 2014

Bilder av kärlek


Prinsessan skriver.
 
Huruvida denna målning är erotisk eller ej lämnar jag till er. Konstnären själv målade ofta två likadana blommor och som jag fått det förklarat för mig ska de vara en symbol för hennes och hennes kärestas djupa och äkta kärlek. Pistillerna till trots har jag hört att målningen handlar om mer erotik.
 
 
Som den här, två perfekta skapelser som så tydligt hör ihop. Yin och Yang. Jag ser mig själv och Älsklingen på samma vis. Vi två hör ihop, och jag är så oerhört lycklig och tacksam för att vi funnit varandra. Älsklingen gör mig hel. Utan honom känner jag mig trasig.
 
Ändå, när jag ser på denna konstnärs bilder så kan jag inte låta bli att tänka på sex. Som den här till exempel.
 
 
Vad tänker ni på? Jag är övertygad om att ni tänker på samma sak som jag. En vacker kvinnas underliv. Ett äventyr att upptäcka och njuta av.
 
Det är nog ingen hemlighet att jag och Älsklingen menar att kärlek och erotik hör ihop. Att vi är skeptiska till att relationer utan fysisk gemenskap fungerar. Vi tror att det är sunt att vara attraherad av den man älskar och att ömsesidig attraktion är en bra grund för sex och samliv.
 
Så dessa målningar skulle jag tro visar både kärlek, erotik, passion och intima delar av såväl män som kvinnor. Detta hör ihop. Olika sidor av samma mynt.
 
Dessa abstrakta målningar kan vara målade så tidigt som under 1920 och 1930 talen. De är underbart moderna trots att så många år passerat. De är aktuella och man behöver inte kunna konst för att förstå vad konstnären vill förmedla. Varför? Det är enkelt. Kärleken är tidlös. Passion likaså. Vi har älskat, hatat och ridit varandra i årtusenden.
 
Jag tänker fortsätta med det. Ikväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar