tisdag 24 september 2013

Meddelandets vara eller icke vara

Prinsessan skriver.

Somliga män tror att jag och Älsklingen vill ses helt utan att vi kommunicerat över huvud taget. Det är otänkbart. Förvisso har vi sex med swingers på klubb utan att vi haft kontakt tidigare, men IRL är det löjligt lätt att avgöra om vederbörande är någon man kan tänka sig ha sex med.

En profil säger ganska lite. Även om den är ifylld.

Det första meddelandet säger också ganska lite. De allra flesta kan skriva ett trevligt meddelande, men ofta blir meddelande nr två eller tre mycket talande för varför vi INTE bör träffa avsändaren.

Ett meddelande visar utan pardon om vederbörande läst ens profil/brev och förstått vad som står där. Har han/hon/de inte läst eller förstått - så är de inte intresserade av att träffen ska vara lyckad för samtliga inblandade - och då är vi inte ett dugg sugna på att ses.

Många kallar sig lyhörda - men verkar mer vara egoister än något annat.

Så, när jag nu skriver till killar och ber dem att de skriver några rader till mig, så är det inte för att vara allmänt jobbig jag gör det. Jag vill få en känsla om vilka de är, och det visar sig alltid.

Den "finkänslige och verbale" mannen som inte kan skriva utan att använda könsord är inte rätt man för oss. Säkert för någon annan, men inte för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar