måndag 23 september 2013

Centralt och diskret - går det?

Prinsessan skriver.

Jag tror jag har en liten crush på Robin Karlsson, som ansvarar för den lokal kommande EWS fest ska vara i. Han uttrycker sig roligt och är uppfriskande provokativ och rak. Jag trodde jag hade skrivit färdigt om denna Robin, EWS och Club Adam & Eva. Men det har jag inte.

Tydligen har inte klubben en ny stadigvarande lokal än, men hoppas att denna lokal kan inhysa oss och andra swingers varje vecka framöver. Jag vet inte vad jag ska tycka om det. För det första är jag förvånad att inte en ny lokal redan var ordnad - för så hade jag tolkat information tidigare. För det andra ska jag ärligt säga att det känns "sådär" att klubben överväger att parkera sig i en vad jag uppfattar så pass central lokal. Ärligt. Jag är lite osäker. Tror det är fler än grannarna som känner otrygghet... Hur ironiskt är inte det?

Wandas Swing i Göteborg ligger löjligt mycket "mitt i smeten", men klubben är helt anonym, och nattsuddare på stan har nog ingen som helst aning om vad som döljer sig bakom den tunga dörren. Där har vi varit, och det kändes lätt som en plätt att bara glida in obemärkt. Dock tyckte vi båda att den olåsta dörren alldeles för lätt kunde öppnas av folk som inte hörde hemma på klubben, och det gav en känsla av otrygghet. På Adam & Eva har vi alltid knackat på och så har någon trevlig värd/värdinna låst upp - och låst bakom oss.

Det har varit ganska kul att höra de som inte hör hemma på klubben komma och knacka på för att få komma in med argument som "jag ska bara leta efter min tjej som jag tror gick in här". För övrigt funkar sådant inte. Är man inte medlem så kommer man inte in.

Swingersklubbar är inte anonyma för exempelvis taxichaufförer. Det märks väldigt väl att de vet var vi varit eller var vi tänkt tillbringa kvällen när vi sitter där i baksätet, förväntansfulla. Oftast. En taxichaufför på Taxi Stockholm borde bli av med jobbet efter att han skamlöst fiskat efter information om PiH utan att jag eller Älsklingen tagit upp ämnet. Swingers är diskreta. Inte för att vi skäms, utan för att toleransen för ett sexliv utanför normen är tämligen icke-existerande. (Om man inte är gay - då får man applåder och en parad) Skämt åsido.

Jag vill nog ändå kunna gå in på, eller lämna en swingersklubb utan att andra tittar på och dömer mig. Uppmärksamheten som EWS festen och teatern fått är väl i huvudsak bra, men uppmärksamheten oroar mig en smula. Jag vet att vi kommer åka till Norrköping och besöka "vår" klubb så snart den rest sig ur askan - oavsett var den kommer ligga någonstans. Så länge ledningen och medlemmarna består, så kommer klubben vara lika mysig som tidigare, det är jag övertygad om.

(Vill ni lyssna på denne Robin så kan ni googla "Robin Karlsson P4 Swingersklubb")






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar