onsdag 18 september 2013

Kondom!

Prinsessan skriver.

En del erbjudanden är lättare att tacka nej till än andra. Som det som landade på min "egen" profil för någon timme sedan.

Hej
Knulla oskyddat mez oss?

Vet ni vad? Jag har inte ens behagat svara. Jag gick in på parets profil och valde att i all tysthet klicka på "ignorera" dem. Jag orkar inte, och vill inte svara.

Jag känner mig som en gammal kärring rent ut sagt om jag ska behöva förklara det uppenbara om varför man använder kondom när man har sex med mer eller mindre okända.

Det finns kvinnor på BC som vill att män har oskyddat sex med dem. De använder enligt egen utsago p-piller/har spiral. Finns det så lättlurade män? Jo, det gör faktiskt det.

En kompis till mig har en kvinnlig släkting som ville ha barn, men var helt på det klara med att hon inte ville ha en man eller pappa till sitt barn. Så hon gick ut på krogen, sökte upp en gift man och talade om för honom att hon åt p-piller. Faktum var att det var en lögn. Dessutom hade hon ägglossning. Det sade hon inte heller någonting om. Nio månader senare kom storken.

Jag tycker det är förkastligt beteende. Det finns en flicka som aldrig kommer få reda på vem hennes pappa är. Det finns en pappa som aldrig kommer få reda på att han har en dotter. Någon bestämde sig för att ensam ha rätten att fatta ett sådant beslut.

Man har inte oskyddat sex med okända. Att ha oskyddat sex med någon på BC, som bevisligen har ett aktivt sexuellt liv som inkluderar många sexpartners är helt otroligt dumt! Är det månne faran i sig som är upphetsande? Jag vet inte, och borde kanske inte bry mig.

Jag nöjer mig med att ignorera. Det är enklare så.

2 kommentarer: