torsdag 30 juni 2016

Kåt och stolt

Hjärta och hjärna är inte alltid överens om hur saker ska uppfattas och kännas. Som det här med partnerbyten. Hjärnan har tydligt förklarat att det är avvikande att ha sex med andra än sin partner. De allra flesta nöjer sig med denna information och väljer tvåsamheten. Några väljer att äta upp kakan samtidigt som man försöker ha den kvar och letar sexiga äventyr på egen hand och bedrar sin partner. 

Min och Älsklingens hjärnor fungerar nog som de allra flestas. Vi VET att det är helt wacko att ha ett sexliv som ligger så långt ifrån normen av hur vi förväntas leva. Vi tycker dock att det är sexigt att krossa normen och leva utanför de givna ramarna. 

När Älsklingen och jag senast pratade om den sjukt lyckade festen för några veckor sedan, så berättade han för mig att kvinnan jag lämnade honom ensam med på vårt rum var "skön att knulla". 

Jag stannade upp för en sekund. Vad sa han? Jag insåg i samma sekund som han delade denna information med mig att just där och då BORDE jag blivit svartsjuk och gett honom en rejäl örfil. Jag kände efter och letade efter den svarta känslan inne i mig - men kunde inte finna den, trots att jag försökte. Jag blev inte arg. Jag blev inte ledsen. Jag blev inte svartsjuk. Jag blev kåt.

Älsklingen berättade sedan att han också hajat till över sin egen kommentar och att han slogs av hur extremt det är att kunna dela med sig av varandra till andra utan svartsjuka, misstro och andra negativa känslor. Vilken ynnest det är att kunna vara ärlig mot sin partner. Vi har inga hemligheter för varandra. Vi är fria. 

Att dela sin partner sexuellt med en annan är ingenting vi skulle rekommendera rakt av. Det händer inte så sällan att vi får frågan om hur man ska lyckas "förmå" sin partner till den här typen av äventyr. Han eller hon är skeptiskt medan den andra anser detta vara vägen till det ultimata sexlivet. Somliga lanserar den i vårat tycke helt huvudlösa planen att vi ska åka hem till dem, ett par som vi inte känner, vi ska äta lite middag och dricka vin med dem tills (oftast) hon är lite mysigt kåt. Efter middagen ska sedan jag och Älsklingen ha sex med varandra framför dem och snillet bakom denna idé hoppas på att hon ska vilja haka på i "stundens hetta". Detta förslag är helt befängt - och naturligtvis skulle vi ALDRIG någonsin välja att bli en del i någon liknande plan. Om partnerbyte är galet är detta dubbelt galet. 

Vi säger det igen. Swingersliv och partnerbyten passar inte alla. Det är en USEL idé att kasta sig in i swingerslivet med liv och lust och spränga gränser och uppleva sina mest kinky fantasier om man inte diskuterat igenom detta med sin partner en miljard gånger och ventilerat inte bara förhoppningar utan även farhågor. Gör man detta utan vett och sans riskerar man att allvarligt skada sin relation. Tänk efter före och våga prata om detta. 

Ska man swinga och byta partner måste detta vara något som BÅDA vill. Ingen ska övertygas om att detta är den bästa, rakaste och kanske till och med enda vägen till sexuell lycka. Man ska inte tjata till sig en viss typ av sex. Sex ska naturligtvis alltid vara frivilligt. Det finns inget utrymme för kompromisser vid partnerbyten. Det finns absolut inget utrymme för svartsjuka. Det finns inget utrymme för osäkerhet.

När Älsklingen njuter av en annan kvinna blir jag kåt, när han ger en annan kvinna en orgasm blir jag fånigt stolt. Jag vet med all säkerhet att Älsklingen känner exakt likadant när jag knullar en annan man. Kåt och stolt. 

Vad jag längtar till nästa gång jag får se honom kåt och stolt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar