onsdag 1 juli 2015

Ett enkelt val

Prinsessan och jag var upprörda på varandra för ett par dagar sedan och bråkade en stund. Inte ett sånt där smågnabbande, utan ett riktigt gräl. Ni vet ett sånt där gräl som skulle kunna riskera att man säger saker som man ångrar i efterhand.

Nu i efterhand kan sakfrågan verka som en liten sak, men då var det en stor sak som gjorde oss båda upprörda och förbannade.

Vi har dock börjat lära oss att ta små timeouts under bråken, så att de inte eskalerar. Även denna gång försonades vi med en 20-sekunderskram (de funkar bäst när de varar i 20 sekunder hävdar Prinsessan).

Efter ett tag var jag fortfarande inte klar med sakfrågan och ville diskutera frågan ytterligare med Prinsessan.

Jag gick in i köket och började säga något när Prinsessan avbröt mig och frågade om jag VERKLIGEN ville starta om diskussionen.

"Ja, men..." började jag innan Prinsessan gav mig ett val.

"Antingen så får du den bästa avsugning du någonsin fått i ditt liv, eller så sätter vi oss ner och pratar vidare".

Hur skulle en fånig sak kunna bli något stort när man har en kvinna som ger. 
Det tog mig dryga två sekunder att göra mitt val.

Prinsessan glömmer vissa saker fort, men löften som har med sex att göra har hon ett gott minne för.

Ger man ett löfte om sex, så är det något man skall hålla. Det är en regel som har få undantag.
På kvällen i tv-soffan, gjorde Prinsessan mig uppmärksam på att det var dags för henne att ge mig njutning.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar