måndag 15 april 2013

Fel forum för kärlek

Prinsessan skriver.

Vad är det som får män och kvinnor att söka efter kärlek och relationer i en parprofil på BC? Vi har fått anledning att diskutera detta igen sinsemellan då en del personer inte förstår att jag och Älsklingen söker sexuella kontakter på BC - inte emotionella. Att fiska efter kärlek hos oss borde väl te sig som meningslöst? Tydligen inte.

Vi är djupt och innerligt förälskade i varandra. Vi har inget som helst intresse av att byta ut varandra. För mig finns bara Älsklingen och jag tvekar inte en microsekund på att han känner exakt samma sak för mig. Det är han och jag. Vi.

Av vilken anledning presenterar somliga sig på samma vis på BC som man gör på mer konventionella dejtingsidor? Varför tala om att man har ordnad ekonomi, fast jobb, att man gillar skogspromenader eller tycker om att resa?

För oss är det fullständigt ointressant vad våra sexpartners gör på sin fritid, om de har ordnad ekonomi eller om de gillar att gå på fotboll. Jag har svårt att tro att något par som gillar exempelvis skogspromenader blir till sig av upphetsning då de finner en man som också tycker om att vandra i skog och mark? Det handlar om sex. Det handlar om vad man föredrar sexuellt.

Vi träffar män, kvinnor och par som tänder oss fysiskt och mentalt. Det är inte så att vi löser korsord eller spelar schack med dem vi träffar - men vi måste kunna prata med dem vi har sex med.

Jag finner det olustigt när män passerar en osynlig gräns och blandar in djupare känslor i sin kommunikation till oss. Det blir allt annat än sexigt. Jag ser det inte som en komplimang jag borde bli glad för. Jag blir avtänd.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar och instämmer till fullo!
    Det är knepigt att kontakta par och berätta om sina ekonomiska förehavanden och drömmar i livet om det inte gäller det sexuella som sidan BC faktiskt ska handa om.
    Fick nog efter ett par veckor när inboxen dröste av märkliga mail. Tror man ska vara väldigt tydlig, överdrivet tydlig om vad man söker. Vi ska göra en mer genomtänkt profil på BC senare som är det, så man slipper läsa en massa knasigheter. Avtändande var ordet! Ser däremot fram emot att höra om den där stockholmshelgen../ Lyckofia

    SvaraRadera
  2. Fast jag tror att en del män liksom vill berätta att de är "normala" och liksom inte kan göra det på ett annat sätt än att de har ordnad ekonomi gillar att laga mat och har hund:)). Vi har också en parprofil och jag måste väl säga att vi nästan föredrar någon som berättar om sig själv till en början (till vissa gränser) än att börjar med att berätta om hur mycket han tränar, hur stor dick han har och hur mycket erfarenheter av parfester och gangbangs han har (även om om han nu har det). Men som sagt, det är en svår gränsdragning då man inte vill ha någon för nära heller.//Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla, tack för dina synpunkter. Jag håller med dig helt och hållet. Jag kanske bör förtydliga.
      Jag finner meddelanden typ "intresserad av grov skön kuk" extremt avtändande.

      Killar som skryter om hur lätt de lurar sin fru "upp på läktaren" genom att ha en relation bakom hennes rygg med bästa vännen och hans fru är också enormt osexiga och ger information vi faktiskt inte vill ha.

      Däremot vill absolut ha information. Vi vill gärna veta om tidigare erfarenheter, vad personen/personerna önskar hitta på BC, om de är dominanta/undergivna, varför de valde att skriva till oss, vad de tänder på... /Prinsessan

      Radera
  3. haha "upp på läktaren"!! Men ja... Instämmer.
    Ni har en bra blogg people!/ C

    SvaraRadera