torsdag 25 april 2013

Erotiska tider

Prinsessan skriver.

Jag tror jag tänder sexuellt på 1700:talet?

Få tidsepoker är mer erotiskt laddade än 1700-talet. Tycker jag.

Det är något med kläderna, de på tok för djupa urringningarna med frestade behag som trycks upp för beskådan och beundran. Hur kunde män (och kvinnor?) i de fina salongerna få något gjort då sidenet frasade, champagnen flödade och musiken ljöd? Jag måhända ha en gravt romantiserad bild av denna tidsepok, men låt mig ha det i så fall...

Om några veckor ska jag för första gången få klä mig i en liknande klänning som ovan och få tillfälle att prova på exakt hur dekadent och erotiskt 1700-talet skulle kunna ha varit - i en perfekt värld. Sidenet kommer frasa, champagnen flöda, musik, skratt och fniss ljuda. Erotisk är bara förnamnet. Jag ser oerhört mycket fram mot denna tillställning och mina förväntningar är skyhöga.

Älsklingen är inte riktigt på samma planet som mig, och är nog en smula förvånad över hur kåt en tidsepok kan göra mig. Men att han skulle klaga? Tror inte det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar