torsdag 16 maj 2013

Varför svartsjuka?

Han skriver:

Vissa grabbar blir sjukt svartsjuka när andra män tittar på deras kvinna. Det finns t.om. de som är så misstänksamma att de går igenom den andres telefon och dator... Det finns t.om. de som luktar på den andres kläder efter att han eller hon har varit iväg på en konferens...

Stackars människor. Att känna så lite tillit för den man lever med att man tror att det blir bättre av att man idkar kontroll och hotar sin partner.

Jag skall vara riktigt ärlig: Jag älskar att andra män och kvinnor tittar på min vackra Prinsessa på badstranden. Jag gillar att se hur andra män och kvinnor trånande tittar på Prinsessans söta rumpa när hon går genom en restaurang. Vad är det för fel med det?

Värre hade det varit om jag hade haft en kvinna som andra män och kvinnor vände sig bort från i avsmak. En kvinna som utstrålade äckligt, osexigt och fult. Det hade fan varit jobbigt att stå ut med.

Men nu har jag haft turen att fått en kvinna som är vacker och sexig. Då kan jag ju inte gnälla för att hon är sexig... Eller?

Varför finns det då svartsjuka?

Den bittra sanningen är att den som har svartsjukan också inser att relationen har sina brister i förtroende. Vems felet är, är omöjligt att avgöra. Det är lite som "hönan eller ägget".

Om jag inte kände att Prinsessan älskade mig så djupt och genuint som hon visar mig varje dag, så skulle jag kunna bli svartsjuk. Om hon inte visade att jag var det bästa sexet hon haft och om hon inte visade att hon vill leva med mig resten av mitt liv, så hade jag kunnat bli svartsjuk.

Allt handlar med andra ord vad vi visar... Avvisande och långsiktigt dåligt sexliv skapar misstänksamhet och egoism. Tjafs och konflikter skapar prestige och egoism, vilket i sin tur skapar otrohet och svek... Allt börjar med att två personer slutar visa och bevisa sin kärlek och respekt till den andre.

Ett tips är att sätta på sig solglasögonen på badstranden och kika runt på andra människors blickar. Varje gång någon tittar på din respektive med trånande blick, så betyder det att du är en "lycklig jäkel" som lyckats få denna person till din partner.

Grattis och njut av den underbara solen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar