onsdag 15 maj 2013

Ignorera

Prinsessan skriver.
 
 
Älsklingen och jag får glädjande nog en väldans massa meddelanden på BC. Många är trevliga, andra är direkt oförskämda, men den allra största mängden brev som dimper ner är ointressanta.
 
Vad som gör ett meddelande ointressant kan vara flera olika saker. Oftast handlar det om att det är så pass kort och intetsägande och att det har skrivits på mindre än fem sekunder. Då avsändaren inte bemödat sig en minut på att skriva en hel mening blir vi fullständigt ointresserade av att lägga en enda sekund på att besvara.
 
Somliga som skriver har inte läst en rad av vår profil och/eller dagbok. Gör man det så får man reda på en massa om vad vi gillar. Är man inte intresserad av att ta reda på vad en potentiell sexpartner gillar tror inte jag att man är speciellt kul att ha sex med. Dessa meddelanden blir också ointressanta. De är ofta helt opersonliga och skickas förmodligen i massutskick till ett antal profiler utan någon som helst eftertanke innan. 

99,9 procent av de som inte får svar av oss slutar att skriva. En liten, liten grupp fortsätter skicka brev. De svarar på annons efter annons, de ignorerar fullständigt de "tack, men nej tack" de fått som svar eller missar helt att avsaknad av ett svar också är ett svar.

Jag har nu börjat uppmana en handfull profiler att ignorera min profil så att de minns att de inte motsvarar det jag och Älsklingen söker. En del profiler väljer jag själv att ignorera, oftast är dessa profiler skriva av kvinnor som uttryckligen vill bli uppvaktade eller som menar att de äter p-piller och vill att Älsklingen kommer i dem utan kondom (vem fan går på det?). En del kvinnor tycks ha ansträngt sig till att skriva så otrevlig profiltext som möjligt, dessa vill jag inte heller träffa.

Att ignorera är ett tyst sätt att markera ointresse. Möjligen en smula fegt, och i somligas ögon kanske elakt. Att vara elak är dock aldrig min intention. Ibland är det helt enkelt det enda svar jag orkar ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar