tisdag 26 mars 2013

Att locka sin partner till äventyr.

Jag kommer ihåg första gången Prinsessan berättade för mig att hon fantiserade om att ha sex på en swingersklubb. Hon berättade att hon ville bli tittad på utan att se "åskådarna".

Min första reaktion var att se det omöjliga i detta. Inte under en sekund hade detta slagit mig att ens gå till en swingersklubb. Jag hade t.om. bott ovanpå en swingersklubb i Stockholm i min ungdom utan att ens reflektera över att gå till ett sådant suspekt ställe.

Men efter en tid efter att Prinsessan berättat sin fantasi för mig, så hade jag hunnit smälta tanken. Den hade övergått från en otänkbar händelse, till något vi faktiskt skulle kunna genomföra.

Efter ytterligare en tid så hade jag kommit till den punkt att det faktiskt skulle kunna vara riktigt upphetsande.

Det enda jag behövde var tid utan att känna mig pressad eller ifrågasatt...

Nu fyra år senare så är vi fortfarande på vår erotiska resa. Vi har valt bort några saker som inte lockar någon av oss, men vi har en himla massa resmål kvar att upptäcka.

Men en sak som vi båda lärt oss när vi introducerar en erotisk idé är att vi aldrig kommer med ett förslag på erotiska äventyr när det är helt fel tillfälle.

Hur skall man kunna förvänta sig ett "Jaaa, det vill jag!" om man föreslår ett nytt erotiskt äventyr under tiden den andra parten är stressad, trött, på dåligt humör eller har fokus på barnen.

Det gäller med andra ord att säga rätt saker på rätt sätt vid rätt tillfälle...

Så om jag verkligen vill ha ett erotiskt äventyr så handlar det om att skapa den situation för Prinsessan som gör att hon är villig att släppa in tanken i sitt medvetande.

Kvinnor kräver det mentala av oss  män för att vara villiga att ge det fysiska. Vi män behöver det fysiska för att vilja ge det mentala...

Så om jag vill ha ett fysiskt äventyr med Prinsessan, så är det mitt ansvar att ge henne det hon vill ha för att vilja ge tillbaka vad jag vill ha.

Om jag vill ha sex så är jag världens bästa pappa till alla våra barn (det är uppenbart sjukt sexigt för kvinnor). Vill jag ha galet bra sex så gör jag både mina och hennes arbetsuppgifter i hemmet, så att hon får vila och njuta av ledigheten. Vill jag ha en erotisk resa som jag aldrig glömmer, så skickar jag iväg henne och hennes väninna på spa en helg tillsammans med en flaska champagne... När Prinsessan kommer hem på söndagen till mig så lär hon inte säga "Neeeej, aldrig i liiiivet!" till mitt förslag av ett litet, litet erotiskt äventyr...

1 kommentar: