fredag 2 augusti 2013

Härliga semster?

Prinsessan skriver.

Det sägs att det är semestrarna som tar knäcken på relationen. Efter sommaren ökar belastningen tydligt på alla landets familjerådgivningar. Det är inte bara harmoniskt att vara på den lediga sidan. Det tär.

Kanske beror dippen i relationen så här års på för höga förväntningar om den "perfekta" semestern? Kanske blir besvikelsen över att upptäcka att ens partner egentligen är himla tråkig sista spiken i kistan? Kanske. Vad vet egentligen jag?

En sak vet jag bestämt. Min inbox fylls med meddelanden från män som lever i relationer - men söker äventyr med oss vid sidan av.

Vad jag tycker om det? Sorgligt.

Funkar det inte och om man inte känner för att försöka laga den relation man lever i borde man gå vidare på egen hand. Det är nog smartare och sundare i det långa loppet? Livet är för kort för att slarvas bort med fel person. Tycker jag.

Till er upptagna män. Jag dömer er inte och har egentligen inga synpunkter på hur ni väljer att tackla era problem. Men vi väljer att inte delta. Så med det sagt. Tack men nej tack. Vi träffar bara singlar.



3 kommentarer:

  1. Bra sagt ! Håller med till fullo. Kommer att kontakta er när jag uppfyller kraven :-j

    J

    SvaraRadera
  2. Instämmer inte då jag är tillsammans med en gift, polyamorös man sedan några år.
    Jag vill inte ha någon annan än honom, men det gör mig absolut inget om han träffar andra, t e x par.
    Varje gång vi ses är det guldkant och vi förgyller varandras liv.
    Det finns öppna äktenskap där man tillåter varandra att träffa andra. Men det är så klart en annan sak att träffa en man som "dejtar" i smyg.
    Ser fram emot att läsa om era fortsatta äventyr. Glad sensommar! N.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tycker att så länge alla inblandade är nöjda med olika konstellationer och situationer finns det mycket litet (läs ingen) anledning för andra att döma. De jag har skrivit om är de som agerar själviskt och med fokus uteslutande på de egna behoven. /Prinsessan

      Radera