fredag 10 maj 2013

Ge eller ta.

Han skriver:

Både jag och Prinsessan har levt ihop med respektive som varit "tagare". Att vara en "tagare" betyder i grunden att man tycker att man vunnit när man fick precis som man ville utan att behöva ge något tillbaka.

Dessa människor idkar ett super-egoistiskt beteende i relation med andra och följer inte den regel av att "bjuda tillbaka" som vi andra fått lära oss sedan barnsben. Den regel som gör att vi faktiskt säkerställer framtida gåvor.

Dessa "tagare" har om och om "vunnit" i att få som de vill, men inser inte att det landar i att "förloraren" till slut jämnar ut styrkeförhållandet fullständigt genom otrohet, respektlöshet och/eller rent av tar sitt pick och pack och lämnar. Frågan är då om "tagaren" verkligen vunnit?

Skall man kanske tycka synd om att "tagarna" är så korkade att de själva inte ser konsekvensen av sitt roffande?

Det finns ingen relation som överlever om en av parterna ger och ger men aldrig får något tillbaka... Alla vill vi känna att vi får ungefär lika mycket som vi ger. Annars börjar vi känna oss utnyttjade, vilket inte kan kallas "tändvätska" till ett bra sexliv.

De relationer som har en möjlighet att överleva är de som grundar sig i viljan att ge. Om båda har denna attityd, så kommer relationen att blomstra och sexlivet kommer att nå oanade höjder... Jag älskar att ge Prinsessan sex på det sätt hon njuter mest av. Som tack för detta så har jag ett sexliv som jag inte kunde drömma om.

Så ett litet tips om ni känner att ni fått mer än ni gett, är att snabbt göra något sexigt för er respektive... Skicka ett romantiskt mms med löfte om en romantisk kväll. Eller så åker du till fiskhandlaren och köper lite skaldjur och bjuder din älskling på en romantisk måltid för två (släng iväg ungarna till en barnvakt. Barn är lyckliga när föräldrarna är lyckliga).

Vad du än gör, så ge allt du kan idag, så får du vad du vill ikväll ;-)... Livet är egentligen ganska enkelt.

Här kommer några exempel på vad Prinsessan gillar:

- Att jag kör henne och hennes väninna till spa och bjuder på champagne.

- Romantisk skaldjursmiddag med champagne.

- Picknick med champagne i en vacker skogsglänta.

- Hjälpa hennes vänner under tiden de får egentid utan barn.

- Lyssna på hennes problem eller tankar.

- Ta med hennes på en romantisk tur.

- När jag tittar henne i ögonen och berättar hur fantastisk hon är...

- När jag prioriterar barnen framför allt annat...

- När jag packar en resväska med gott till henne när hon skall iväg någonstans.

- När jag överraskar henne med en erotisk händelse.

Inte så svårt med andra ord... Det tar bara lite tid och kräver lite engagemeng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar