fredag 18 oktober 2013

Tydliga roller.

Han skriver:

Att leva i en DS-relation innebär att det finns en part som styr det sexuella spelet och en som är undergiven den andre. I vårt fall är det jag (mannen) som är den som styr och Prinsessan den som är undergiven.

För oss båda är det viktigt att dessa roller är tydliga, då det för Prinsessan skulle vara ytterst osexigt om jag började agera undergiven och ville bli styrd eller dominerad sexuellt.

Jag anar att Prinsessan skulle bli helt avtänd om jag ställde mig på alla fyra och tiggde att hon skulle fostra mig ;-).

Det skulle med andra ord bli extremt avtändande om Prinsessan inte skulle följa de instruktioner jag önskar av henne. Att vara deltidsdominant är lika omöjligt som att vara chef på ett företag ibland. Typ när de anställda vill ha en chef, men ändå ha vetorätten på chefens beslut. Detta skulle vara såväl praktiskt som mentalt omöjligt.

När jag ger Prinsessan instruktioner så förutsätter jag att dessa genomförs på samma sätt och med samma självklarhet som att hon förväntar sig att jag bär matkassarna från bilen och beställer en drink till henne när vi är på en restaurang. Det är ingen fråga eller tanke på det, det är bara en naturlig del i vår relation.

Att inte följa dessa regler vore att avstå från vår DS-relation. Att välja att inte bära kassarna från mataffären utan låta henne bära hälften av kassarna vore att vilja "plocka russinen ur kakan". Genom att vilja vara den styrande sexuellt, men inte välja vara det i det "vanliga livet" är en situation som kommer att skapa spelade roller som inte är äkta. Antingen är den sexuella rollen fejk, eller så är "vardagsrollen" fejk. Oavsett vad så är den inte äkta och genuin.

Omvänt vore det extremt trist om jag hade planerat en romantisk middag för två hemma. Hon har fått instruktioner om när hon skall vara hemma och hur hon skall vara klädd.

Jag hade dukat, handlat mat, köpt vin, påbörjat matlagningen och planerat för en fantastisk afton, så kommer Prinsessan hem för sent med andra kläder än det jag instruerat henne om och börjar arrangera om dukningen, ställer sig vid spisen och börjar krydda maten och väljer ut ett vin till maten och bjuder till bords.

Vem har egentligen bjudit vem? Vem har ägt situationen?

En DS-relation bygger på att båda tar sina roller seriöst och förstår att motsatsen är för båda parter extremt avtändande. Om Prinsessan inte väljer att följa de instruktioner hon får, så skapar det samma känsla som om jag skulle vara undergiven sexuellt. Om hon skulle göra på annat sätt än vad mina instruktioner säger så skulle hon inte längre vara undergiven och därmed skulle vår DS-relation vara instabil.

Varför skriver jag då om detta som är så uppenbart i vår relation?

Jo, med tanke på alla de extrakillar som skriver till oss och berättar att de är dominanta till sin läggning, men inte skall ha några som helst problem att följa våra instruktioner och vara ödmjuka i sängen tillsammans med oss.

Kan man vara dominant och samtidigt följa instruktioner?

Eller är det så att dessa killar antingen inte är dominanta, utan tror att det är synonymt med "manligt" att vara dominanta. Eller är det så att de killar som är dominanta tror sig kunna "lägga band på sig" och låtsas vara följsamma?

Oavsett vad så tror jag inte att de är helt ärliga i sina utsagor.

Erfarenhetsmässigt så har vi inte haft någon kille hos oss som varit lyckad som uttalat sig vara dominant, men lovat följa mina instruktioner och vara följsam.

Den gemensamma nämnaren på dessa extrakillar är att de alla är drygt 40 och uttalat dominanta i sina profiler på bc. De är dock trevliga i skrift och lovar dyrt och heligt med långa utläggningar att följa de instruktioner som vi satt upp.

Men vad händer?

Oj, förlåt... Oj, jag glömde... Oj, ursäkta... Oj, ja just det... Oj, det var så länge sedan... Oj, jag skall nog läsa på reglerna igen... Oj, det blev ett misstag... Oj, jag vet inte vad jag skall säga... o.s.v.

Att bjuda in extrakillar till vårt hem betyder att jag är dominant, Prinsessan är undergiven mig och extrakillen skall följa våra regler. Inte mer och inte mindre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar