tisdag 12 februari 2013

Lätt som en plätt?

Prinsessan skriver.
 
Vad gör en bra extrakille? Den frågan har vi ställt oss själva flera gånger och vi har väl skapat oss en uppfattning om vilka egenskaper vi tycker är viktiga då vi leker med andra (inte bara killlar) på klubbar, på privata fester eller hemma.
 
Jag och Älsklingen tycker lika mycket om att ge njutning som att få. De vi träffat och det funkat bäst med har samma attityd till sex.  Vi kan väl kalla det för "Det är kul att göra det skönt för någon annan attityden"? Skämt åsido. Men det är helt klart så, att om alla inblandade är lika fokuserade på att ge som att få, så ska det mycket till innan någon blir besviken.
 
Älsklingen och jag gillar fasta ramar och tydliga regler då vi träffar andra. Tydliga regler ger oss friheten att slappna av och inte behöva tänka så mycket på vilka regler som gäller. Ironiskt va?
 
I och med att jag och Älsklingen är helt överens om att vi inte kelar med andra (jag får dock både kela och hångla med tjejer) så behöver jag inte fundera på om det är lämpligt att krypa tätt intill en annan man (om jag inte har någon av hans kroppsdelar i mig) ;-)
 
Våra regler och ramar passar oss. Den med snävast ramar får bestämma. Lägst tröskel gäller.
 
Dessa ramar, trösklar, regler diskuteras givetvis innan vi stämmer träff med män, kvinnor eller par. Alla ska ha chansen att antingen respektera eller avböja. Vi gillar inte överraskningar med andra än varandra. Vi gör inget i stundens hetta, men accepterar att andra är lite mer flexibla än oss. Vi vill däremot inte dela säng med dem.
 
Somliga gillar mest att ha sex i samma rum, andra tycker om "hjälpande händer", vissa (vi) gillar partnerbyten, vissa byter parnters över exempelvis en hel helg. Alla gillar inte samma saker, så kommunikation är A och O.
 
För att äventyr ska bli lyckade för ALLA inblandade så är det viktigt att ALLA är tydliga med vad de vill/inte vill. Nyfikenhet är klädsamt om den har för avsikt att inte kränka någon eller trampa på någons tår.
 
Att någon vill försäkra sig om hur man bäst tillfredsställer mig eller Älsklingen är smickrande och upphetsande. Att någon vill se till att mina och/eller Älsklingens fantasier upplevs är minst sagt inspirerande och glädjande.
 
Med det sagt så kanske det blir tydligt vad EXAKT som är så avtändande med vissa människors attityd till trekanter, partnerbyten osv.
 
"Jag, jag, jag, jag". "Vi, vi, vi, vi".
 
Eller mer exakt så här: "Jag vet exakt vad jag vill!". "Jag passar er perfekt!". "Vi kräver att få sova över!"
 
Vi gillar nyfiket, vi gillar ödmjukt, vi gillar openminded, vi gillar fördomsfritt, vi gillar rakat, vi gillar humor, vi gillar glimten i ögat, vi gillar rakryggat, vi gillar ärligt, vi gillar omtänksamt, vi gillar att få njutning och vi älskar att ge!
 
 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar