måndag 29 juni 2015

Att vara sexuellt undergiven

Prinsessan skriver.

Ett ämne som fascinerar och väcker frågor är "dominans". Trogna läsare vet att jag är av naturen undergiven och att min Älskling av naturen är dominant.

Vi har stött på häpna miner och fått många frågor om detta och det är tydligt att flertalet associerar "dominans" med förtryck och andra negativa ord. Flera tror att Älsklingen "trycker ner" och/eller begränsar mig genom att dominera mig. Jag vill förtydliga att dominans och förtryck inte har något med varandra att göra. 

Dominans kräver tillit, respekt och förståelse. Bland mycket annat. 

Jag kan ge mig till Älsklingen för att jag kan med 100% säkerhet lita på att han aldrig skulle utnyttja en situation där jag är bunden eller på annat sätt begränsad på ett sätt som skulle skada mig eller mitt förtroende för honom. 

Jag litar på Älsklingen fullt ut och vet med säkerhet att han VET vad jag älskar, vilka mina turn-ons är och var min smärttröskel ligger. Han vet att jag njuter av att balansera på den tunna linje som ligger mellan skönt/sexigt och smärtsamt/hotfullt.  Han vet att jag går igång på att kapitulera och bara följa med. 

Vårt sexigaste sex kan vara den gången vi blivit osams - och det där "försoningssexet" gick lite mer våldsamt till än vad som kanske är helt vanligt. Jag blir alldeles pirrig i hela kroppen när jag flyttar mig till det minnet och hur hett och svettigt det var. Topp 10 garanterat...

Vi har ändå vad som brukar kallas "broms" och "stopp" ord. Mest för syns skull skulle jag tro, vi har läst att man "ska" ha detta. Jag har aldrig använt dem. Vi har valt "gul" och "röd". Säger jag "gul" så betyder det att vi tangerar på gränsen och är farligt nära att kliva över den. "Röd" skulle betyda att gränsen är nådd och tangerad. Men, som sagt - dit har vi inte kommit.

Till detta "DS-rum" (dominant & submissive) bjuder vi som regel inte in andra. Jag blir inte dominerad av andra män. Punkt. Men, en av mina våta drömmar/fantasier är tveklöst att hamna i en dominant och vacker kvinnas våld. Det skulle vara himmelriket. 

Det finns några kvinnor som gladeligen skulle få dominera mig. En av dem har redan gjort det. Älsklingen var med på ett hörn, som åskådare. Ett minnesvärt ögonblick för oss båda skulle jag drista mig till att säga...

De extrakillar som försökt dominera mig i "stundens hetta" med en välriktad dask mot rumpan eller ett fast tag om nacken har aldrig hamnat i samma säng som oss igen. 

Utanför sängen har vi inga problem att dela upp oss i en som är lite mer drivande och en som tar en lite mer passiv roll. När det kommer till Älsklingens kunskapsområden vore det dåraktigt av mig att inte kunna backa en smula och vice versa. 

Vi har inga som helst problem med att uppskatta varandras olikheter. Vi älskar olikheter och ser dem som styrkor istället för grogrund för konflikt. Vi älskar traditionella könsroller. Vi älskar manligt och kvinnligt. Vi älskar sex och vi älskar varandra. 

Och, ja - jag älskar att bli lagd över Älsklingens knä och få ett kok stryk ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar