torsdag 27 mars 2014

Plötsligt händer det

Han skriver:

Jag öppnade vår inbox på BC idag och klickade mig fram bland meddelanden som innehöll ett eller ett par ord. Profiler som undrar hur vi mår eller som kort och gott bara vill skriva ett hej (vilket iofs är trevligt). Ett meddelande var en fråga om han fick ställa en fråga (vilket var lite konstigt i min värld).

Men så öppnade jag ett meddelande skrivet av ett par som kunde uttrycka sig i skrift. Ett par som förstod vad vi uppskattar och som valt att spendera tid framför datorn med att läsa om vad vi vill och därmed ge oss av sin tid. Ett par som skrivit en text som visar på intelligens och retorisk kompetens.

Vi vet inte om detta kommer att landa i att vi i framtiden har sex. Vi hoppas naturligtvis detta, men det skall klicka mellan fyra parter. Men vad jag kan garantera är att vi är mycket intresserade av vilka dessa människor är som gett av det finaste en människa kan ge... Tid och engagemang.

Jag anar att det är precis vad som får oss att vilja träffa singlar eller par. Just de som kan uttrycka sig på ett sätt som visar vilka de är, vad de vill, vilka drömmar de har och vilka begränsningar de har.

Eller som en gammal japansk mentor lärde mig för massor av år sedan:

"Om man inte kan sätta sina tankar i pränt, så är det inte färdigt i huvudet än"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar