torsdag 8 augusti 2013

Sex är bra!


Prinsessan skriver.

Ännu ett skäl till att förtrolla Älsklingen ikväll har skönjts.

Att få orgasm är bättre träning för hjärnan än Sudoku. Men måste vara miljarder gånger roligare? Man har kunnat mäta blodtillförseln i hjärnan under orgasmen och man har sett att blod flödar i hela hjärnan. Bra blodflöde innebär tydligen att det tillförs både näring och syre.

Samma forskare menar att orgasmen är en fantastiskt effektiv smärtlindrare - och tycker till och med att den kan vara något att överväga att ta till även under en förlossning! Nja... Under en förlossning tror jag nog att jag själv föredrar starkare smärtlindrare än så. Dock har jag testat att onanera då jag haft menssmärtor, vilket fungerat utmärkt. Dock känner jag mig allt annat än onanisugen just då. (Onani är nog det sista man tänker på under en förlossning?)

Forskarens ambition är nu att på kemisk väg kunna trigga samma center i hjärnan som orgasmen då de tror sig finna bra bot eller åtminstone behandling mot depressioner och ångest.

Sex och njutning är BRA för mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar